Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، با اشاره به اهتمام دولت بر توسعه فعالیت‌های فناورانه در پنج استان بزرگ کشور ازجمله در استان آذربایجان شرقی گفت: ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری طی چهار سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت و پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهر تبریز نیز به‌عنوان یکی از این پنج منطقه فناوری انتخاب شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تمرکز دولت بر ایجاد اکوسیستم فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان در تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه عناصر مختلفی صنعت، بازار ، دانشگاه و ... به‌عنوان زیرساخت‌های موردنیاز ایجاد اکوسیستم فناوری در تبریز مهیا بود و ما با تأکید بر نگاه نرم‌افزاری تلاش می‌کنیم تا باهم پیوندی بین این عناصر نظام همکاری بین بخشی را در این منطقه ایجاد کنیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به وجود 12 دانشگاه بزرگ در محدوده  منطقه ویژه علم و فناوری با 120 شعبه ، 70 مرکز تحقیقاتی و 140 مرکز تحقیق و توسعه در بخش خصوصی اظهار کرد: برای ایجاد کریدور علم و فناوری در ایران به‌ویژه در تبریز، از مشاور اتریشی استفاده می‌کنیم که در یک برنامه یک‌ساله، محور همکاری شبکه‌سازی و کمک به شکوفایی صنعت قطعه‌سازی در تبریز بود.

جهانگیری قرارداد همکاری مشترک بین مؤسسه فناوری اتریش (AIT) و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با محوریت تقویت صنعت قطعه‌سازی تبریز را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا سه ماه دیگر این قرارداد به اتمام می‌رسد اما ما در این مدت به این نتیجه رسیده‌ایم که ادامه این همکاری به توانمندسازی قطعه سازان ما کمک خواهد کرد.

وی ضمن دعوت از صنعتگران و فناوران اتریش برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با عنوان اختصاصی "رینوتکس" خاطرنشان کرد: هیئت فناوری اتریش در قالب موسسه (AIT) طی دو سال گذشته از این نمایشگاه بازدید داشتند و ما از سرمایه‌گذاران و خریدان فناوری اتریشی دعوت می‌کنیم تا به‌عنوان مشتری در این نمایشگاه حضورداشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، با تأکید بر اینکه در حوزه صنعتی و فناوری به‌ویژه در حوزه قطعه‌سازی می‌توانیم بر روی تقویت همکاری تبریز و وین تلاش کنیم تصریح کرد: تبریز مرکز قطعه‌سازی ایران است و برخی شرکت‌های خودروسازی هم فعال هستند که دولت و بخش خصوصی تبریز تلاش می‌کند قطب سوم خودروسازی ایران در تبریز فعال شود.

وی بابیان اینکه به دنبال تولید یک خودرو با برند اروپایی در تبریز هستیم خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت خودروسازی را با همکاری مراکز تحقیقاتی و مشاوران اتریشی فراهم کنیم و دراین‌بین علاقه‌مندیم کمک‌های فنی بیشتری در همکاری با اتریش ایجاد شود.

جهانگیری تبریز را یکی از شهرهای صنعتی و قدیمی ایران معرفی کرد و گفت: دوست داریم با اتریش هم در این حوزه همکاری خود را گسترش دهیم. شرکت‌های اتریشی صرفاً فروشنده محصول و صادرکننده محصول به ایران نیستند، بلکه فروشنده دانش فنی هستند و این برای ما مطلوب است، ضمن اینکه حوزه گردشگری و... هم می‌تواند در کنار این موضوع تقویت شود.

وی  خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی با این کشور نیز شد و تاکید کرد: امیدواریم 3 تا 4 سال آینده سطح مبادلات تبریز با اتریش به 4 برابر افزایش یابد.

اشتفان شُلتس- سفیر اتریش در ایران- با تأکید بر اینکه علم و فناوری می‌تواند تسهیل گر روابط سیاسی باشد گفت: ما برای بررسی نحوه تحقیقات و همکاری دوجانبه با استفاده از ظرفیت‌های مشترک موجود در تبریز هستیم که توافق با شرکت «ای آی تی» اتریش یکی از زمینه‌های آغاز همکاری است.

وی با تأکید بر اینکه باید گفت‌وگوها را به نتایج محسوسی برسانیم تصریح کرد: باید بتوانیم روابط اقتصادی ایران و اتریش را به‌ویژه در تبریز تقویت کنیم.

سفیر اتریش در ایران، دیگر دلیل سفر خود به تبریز را تدارک سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به اتریش عنوان کرد و گفت: در دومین دوره ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی، این اولین سفر اروپایی که حتماً هیئت تجاری و اقتصادی را به همراه خواهند داشت و تبریز می‌تواند در هیئت همراه رئیس‌جمهور نقش ایفا کند.

وی ازا ارائه پکیجی برای تقویت همکاری‌های ایران و اتریش خبر داد و گفت: نمی خواهم پنهان کنم که با توجه به شرایط حال حاضر، روابط اقتصادی ایران و اروپا در وضعیت مشکلی است اما ما پکیجی برای کاهش فشارهای تحریمی ارائه کردیم تا همکاری های بین ما و ایران تداوم داشته باشد.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در چهارچوب حقوقی و مالی بر کاهش فشار تحریم ها تاثیر گذار باشیم و سعی می کنیم در فرصت دو ماهه که دولت ایران در زمینه حفظ برجام به اروپا داده این مسایل را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که قابل تحریم نیست، آموزش است افزود: ایران نیاز به کمک توسعه ای ندارد بلکه نیاز به کمک برای شکوفایی ظرفیت های موجود خود دارد که آموزش می تواند این مشکل را برطرف کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اتریش ایران فناوری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فریدالدین نصریوف ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 و چین 10 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم ازبکستان در عرصه اقتصادی اضافه کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان با 200 هکتار مساحت ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

نصریوف  ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری را قابل توجه دانست و تأکید کرد: با توجه به ارتقا سطح روابط جمهوری اسلامی و ازبکستان توسعه همکاری با استان‌های مختلف ایران از جمله بوشهر در دستور کار قرار دارد.

آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان

استاندار بوشهر هم با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان گفت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی‌زاده تولید 40 نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی از آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌توان در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود