Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@21:49:52 GMT

سی ان ان: امروز روزی بسیار حساس برای ظریف است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۰۸۳۹

'فردریک پلتن' با اشاره به ورود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به بروکسل، در توضیح این سخن خود گفت: برای ظریف نگه داشتن چین و روسیه در توافق هسته ای، که خود را به حفظ آن متعهد می دانند و مدتی است که از آن نفع برده اند، کار دشواری نبود. وی افزود: مهمترین مساله برای ایران سرمایه گذاری اروپایی ها در کشور است؛ ایران خواهان این تضمین هستند که اروپایی ها بنا بر این توافق بدون مواجه با آمریکا قادر به سرمایه گذاری در ایران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلتن ادامه داد: آلمان، فرانسه و انگلیس، تمامی کشورهای اروپایی که در مذاکرات هسته ای شرکت داشته و از امضاکنندگان آن بوده اند، گفته اند که به این توافق متعهد هستند، اما از خروج آمریکا از آن خوشحال نبودند و اکنون با فشار زیاد واشنگتن مواجه اند. (بنابر این) دیدار بروکسل ملاقات مهمی است. خبرنگار سی ان ان در تهران در پاسخ به اینکه اگر گفت و گوی ظریف با طرف اروپایی موفق نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این به معنی پایان توافق به آغاز به چرخش در آمدن سانترفیوژها در ایران خواهد بود، گفت: به نظر می رسد هیچ کس طرحی برای پیش بردن ندارد که چه خواهد شد. از لحاظ سیاست داخلی در ایران نیز تندورها همراه ادامه مذاکرات ظریف هستند اما آنها معتقدند که این توافق آینده ای ندارد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سه شنبه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند. وزیر امور خارجه ایران که دیروز و پریروز با وزیران امور خارجه چین و روسیه به ترتیب در پکن و مسکو درباره آینده برجام گفت و گو کرده است، دیشب وارد بروکسل مرکز اتحادیه اروپا شد و امروز با وزیران امور خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره دیدار و گفت وگو می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود