Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اکردیته استونی، با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه ایران و استونی، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین با استونی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار ، رایزنی و همکاری دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی ایران و استونی وجود دارد که باید برای استفاده حداکثری از آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دوستانه و همکاری میان ایران و استونی وجود ندارد، بر ضرورت تلاش برای گسترش مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به خروج یکطرفه آمریکا از برجام و فرصت کوتاه اروپا برای اعلام موضع روشن و شفاف در قبال آن، گفت: ایران تنها در شرایطی می‌تواند در برجام باقی بماند که به طور کامل از منافع آن بهره‌مند شود.

روحانی افزود: متأسفانه امروز آمریکا قصد دارد در اقدامی بی‌منطق و غیرحقوقی قوانین داخلی خود را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد که باید همه کشورها از جمله اتحادیه اروپا در برابر آنها ایستادگی کنند.

خانم «مارین موتوس» سفیر جدید آکردیته استونی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، روابط دو کشور را مثبت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه مناسبات فی‌مابین، خواستار حضور سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی کشورمان در استونی شد.

سفیر جدید آکردیته استونی همچنین بر اهتمام و تلاش این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا برای حفاظت و ادامه برجام تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و استونی رييس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا