Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، محمد کاظم بهادری پور با اشاره به مطلب فوق افزود: بعضا شاهد مراجعه افرادی می باشیم که از تورهای فاقد مجوز شکایت دارند که این افراد از طریق تبلیغات در فضاهای مجازی ( اینستاگرام و... ) با این نوع تورها آشنا شده و پس از شرکت در تورها و مواجه شدن با عدم ارائه خدمات مطلوب، عدم احساس امنیت، رعایت نشدن اصول اخلاقی، سوءاستفاده ، کلاهبرداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به مراجع قانونی مراجعه و تقاضای رسیدگی دارند. وی هشدار داد عموم مردم و به ویژه جوانان باید در انتخاب تورها و برنامه سفر کاملا هوشیار و مراقب بوده و هرگونه تورهای داخلی اعم از زیارتی، طبیعت گردی و یا تورهای مقاصد خارجی را از دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره کل خریداری و با آنها قرارداد منعقد نمایند. محمد کاظم بهادری پوراضافه کرد : قراردادهای موجود در دفاتر و شرکت های مجوز دار دارای تیپ سازمانی شامل 35 ماده و 14 تبصره است که رعایت مفاد آن برای مجری تور و مسافر لازم الاجرا می باشد. وی همچنین به تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوز دار درسطح استان فارس اشاره کرد و گفت : در راستای حمایت از اشتغال جوانان،توسعه بیشتر صنعت گردشگری و خدمات رسانی مطلوب تر به گردشگران و مسافران خوشبختانه در سالیان اخیر شاهد تأسیس دفاتر بیشتری درسطح استان بوده ایم به طوریکه تعداد دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی از 146 واحد در سال 94 به 215 واحد تا سال جاری افزایش یافته است. مسئول نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فارس در ادامه نیز تصریح کرد: بر اساس آیین نامه ناظر برفعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی این دفاتر مجری امور اقامت و مهاجرت نیستند و مجوزی برای انجام این امور ندارند. به گفته بهادری پور عمده فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، انجام خدمات مربوط به سفرهای سیاحتی و زیارتی در داخل کشور، خدمات مربوط به سفرهای خارجی، برنامه ریزی و اجرای تورهای گردشگران خارجی به داخل کشور از قبیل "رزرو هتل و محل اقامت، تهیه بلیط،انجام ترنسفر فرودگاهی و راهنما" می باشد. بهادری پور در پایان خاطر نشان کرد: واحد رسیدگی به شکایات این اداره کل آمادگی دارد تا شکایات مسافران ازتورهای مختلف را رسیدگی و با کمک وهمراهی عموم نسبت به شناسایی افراد یا واحدهای فاقد مجوز وجلوگیری از فعالیت آنها اقدام نماید. گفتنی است، فهرست خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز در سایت اداره کل میراث فرهنگی فارس به نشانی www.farschto.ir درج و رسیدگی به شکایات یا درخواست مراجعین با شماره تلفن3224406 انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال تبلیغات طبیعت گردشگری مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است