Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@01:31:27 GMT

پنج کیلوگرم بذر مخدر گل در یک کامیون کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۱۹۵۸

پنج کیلوگرم بذر مخدر گل در یک کامیون کشف شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از گمرک، این مواد به شیوه ماهرانه در کابین کامیون جاسازی شده بود.
به طور معمول ماموران گمرک این بذرها را در بسته های پستی به صورت دانه ای کشف می کنند اما در سال گذشته قاچاق این بذر به روش جاسازی در کامیون ها در حجم بیشتری صورت گرفت و ماموران گمرک در چند عملیات، موفق به کشف این بذر با وزن های 5 و 10 کیلوگرم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بذرمخدر گل، بذر فرآوری شده شاهدانه است که با تغییراتی، 6 درصد مواد مخدر در این بذر به 25 درصد تبدیل می شود، این گیاه در ایران به نام گل شناخته شده و به راحتی در یک گلدان کاشته می شود.
گمرک ایران از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به کشف 60 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال 2017 کسب کرده است.
گمرک دوغارون نیز یکی از پرترددترین گمرکات مرزی کشور است که به کمک ماموران حرفه ای، ابزار کنترلی ایکس ری، تیم مربی و سگهای مواد یاب توانسته بالاترین کشفیات قاچاق را در کارنامه کاری خود به ثبت برساند. این گمرک به تازگی به یک دستگاه ایکس ری پرسرعت تجهیز شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بذر مخدر گل ایران اکونومیست ماموران گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • زوج افیونی در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران