Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه گفت:زبان از گفتن فرهنگ،غنا ،تاریخ و تمدن کشوری که ریشه در تاریخ دارد و تاریخ و بسیاری از فرهنگ ها و تمدن های جهان را ساخته است، عاجز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه این کشور در طول تاریخ بارها و بارها ضعف و قوت یافته است اما هرگز فرهنگ آن مخدوش نشده است و ما هویت ،دین و زبانمان را حفظ خواهیم کرد و البته ما متعهد به میراث فرهنگی کشور هستیم .

 رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:ما تلاش می کنیم که میراث فرهنگی را با همه گستردگی با همین بودجه اندک دولتی حفظ کنیم و همه تلاشمان را می کنیم که علی رغم همه محدودیت ها دوره خوبی را پشت سر بگذاریم.

مونسان بابیان اینکه ما تلاش می کنیم که از بخش دولتی عبور کنیم و از بخش غیر دولتی کمک بگیریم، ادامه داد:مردم باید تا جایی که ممکن است در بهره برداری میراث فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:به نظرم میراث بزرگ فرهنگی ما کمتر معرفی شده است و ما باید در این بخش تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه دوستان مترقی در این بخش سالانه با معرفی داشته های فرهنگی خود میلیونها گردشگر را به خودشان جذب و درآمد کسب می کنند و یکی از المان های مهم در این بخش موزه ها هستند، افزود: و امروز بیش از۶۵۰موزه ایجاد شده اند.

مونسان گفت:موزه ها باید از حالت سکون خارج  و ارتباطات بین المللی کشور را ارتقا دهند و موزه های ما حتما باید به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه  موزه ها برای داشتن نتیجه مطلوب باید موزه های اخلاقی باشند و هر روز یک اتفاق فرهنگی را  رقم بزنند، ادامه داد:موزه باید پاتوق فرهیختگان کشور باشد.بازدید از موزه ها باید در سبد فرهنگی خانوار قرار بگیرد که این امر به یک برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

مونسان بیان کرد: موزه های غیر دولتی باید تعاملشان را با سازمان میراث فرهنگی بیشتر کنند تا ما برنامه های مشترکی را با آنها برگزار کنیم و امید است که موزه های دولتی بتوانند به رونق گرفتن موزه های غیر دولتی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد:توجه به اشتغال فراگیر نیز جایگاه سازمان میراث فرهنگی را بهبود می بخشد و ۱۴۵هزار شغل را در ۳بخش سازمان میراث فرهنگی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست