Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از رقابت بیش از 110 هزار دانش آموز استان در چهارمین االمپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان خبر داد.

بهروز امیدی روز سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین دوره المپیاد درون ورزش مدرسه ای استان افزود: از این تعداد شرکت کننده 32 هزار دانش آموز به مرحله شهرستانی و 4 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بگفته وی، المپیاد ورزش دانش آموزی در 4 مرحله بین کلاسی یا مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری و در رشته های مختلف درون مدرسه ای از جمله فوتسال، بستکبال، فوتبال، شنا، تنیس روی میز و هندبال برگزار شد.
وی اظهار کرد: این المپیاد با هدف ایجاد و افزایش نشاط و شادی بین دانش آموزان و توسعه و افزایش آمادگی جسمانی و شناسایی استعداهای برتر ورزشی دانش آموزان برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: برگزاری این مسابقات در افزایش سلامت دانش آموزان و ایجاد رویحه رقابت نقش مهمی دارد.
جعفر مردانی افزود: با توجه به سند تحول آموزش و پرورش ایجاد نشاط و شادی یکی از برنامه های نظام آموزشی در مدارس است که با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، هنری و فرهنگی این روحیه تقویت می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 186 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول تحصیل هستند.
7360/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش المپياد ورزش آموزش و پرورش دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس

معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، گفت: استان نیازمند یک هزار کلاس درس است که در قالب احداث و بازسازی، احداث می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مهدی اسعد امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: 1800 فضای آموزشی با 10 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس، وظیفه نوسازی و توسعه مدارس را در اختیار دارد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان نیازمند یک هزار کلاس درس برای احداث و نوسازی است که 500 کلاس درس در قالب تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس در قالب احداث است.

اسعد بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که شاخص پراکندگی وجود دارد، به دلیل اینکه به خاطر بافت اقلیمی، مدرسه‌ای با کمتر از 10 دانش‌آموز راه‌اندازی شده که باعث شده میزان سرانه فضای آموزشی بالا رود، مشکل سرانه آموزشی در بعضی نقاط سرانه سیاه است که به معنی سرانه زیر3 متر است، منظریه و شهر لردگان از جمله این سرانه‌های پایین آموزشی هستند.

وی با اشاره به استانداردسازی گرمایشی در سطح مدارس، مطرح کرد: هدف در این استانداردسازی این است که شعله مانند بخاری در مدارس وجود نداشته باشد، 8 هزار کلاس درس در سطح استان استانداردسازی گرمایشی شده‌اند که برخی در طول احداث و برخی دیگر بعد از احداث استانداردسازی گرمایشی شده‌اند، حدود 2 هزار کلاس درس همچنان استانداردسازی گرمایشی نشده‌اند.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدارس کانکسی در سطح استان، گفت: 19 مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث 10 مدرسه از آن شروع شده است، 9 مدرسه دیگر به دلیل عدم تامین زمین، هنوز شروع به احداث نشدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قدمت و آثار مشهود مانند ترک‌های دیوارها، 100 مدرسه خطرآفرین در سطح استان وجود دارد که اگر مقاوم‌سازی ممکن باشد، مقاوم‌سازی می‌شود وگرنه تخریب و بازسازی می‌شوند، عمده این 100 مدرسه از جمله تخریب و بازسازی هستند، در کنار این مدارس نیز 100 مدرسه دیگر نیاز است در سطح استان احداث شود.

علیمردان علیمردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: مجمع از سال 78 در سطح کشور تشکیل و در استان نیز به‌صورت رسمی از سال 95 آغاز به فعالیت کرده است که در سازماندهی و جذب خیرین و کمک به دانش آموزان و احداث مدارس و غیره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جشنواره سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: 640 میلیارد ریال اعتبار در این جشنواره جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از آن تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس، محقق شده است.

محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست عنوان کرد: اکنون 82 پروژه خیری در سطح استان با 70 مدرسه و 351 کلاس درس در حال اجرا و احداث است که 46 هزار متر مربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی اضافه می‌کند.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 2 نمازخانه، 8 سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی، مطرح کرد: مجموع این فضاهای احداثی در استان، 58 هزار و 200 متر مربع متراژ آن است که با مشارکت خیرین در حال احداث هستند.

صفرزاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی کشور 8.39 متر مربع و در استان 8.25 متر مربع است، خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فضاهایی که در سطح استان در دست احداث است، مورد نیاز است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری