Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:19:14 GMT

مسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن در یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۲۸۶۶

مسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن در یاسوج

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجرئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: هفت نفر از اعضای یک خانواده درمنطقه نجف آباد شهر یاسوج با گاز منواکسید کربن مسموم شدند.

جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه دیشب رخ داد افزود: با اعلام این خبر به مرکز پیام 115 مبنی بر ایجاد سرگیجه و تهوع همه اعضای این خانواده بلافاصله اکیپ اورژانس به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعضاء این خانواده از ترس زلزله در چادر مسافرتی به سر میبردند ادامه داد: این افراد برای گرم کردن خود از زغال استفاده کرده بودند که به علت نبود هیچگونه منفذی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: این افراد بلا فاصله پس از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شدند.

براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ هشت نفر و در سال ۱۳۹۴، ۹ نفر در استان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

گازگرفتگی به‌صورت گیجی، کرختی مزمن و در واقع علائمی شبیه یک آنفلوانزا خود را نشان می‌دهد که افراد در مواجهه با چنین علائمی، باید به وجود گاز منواکسید کربن در فضا شک کنند.

علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، بیهوشی، تشنج و اغما است.

در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.

انتهای پیام/د

مسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج، افزود: شرب خمر از گناهان بزرگ است و برخی دسته جمعی مجلس گناه برپا می‌کنند که باید با آن برخورد شود.

وی ابراز داشت: در جامعه شرب خمر حرام بوده و باید تذکر و برخورد لازم در این مورد اجرایی شود.

حسینی با تاکید بر تقوای الهی و دوری از گناه، افزود: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند، کیفری سخت در انتظار آنها خواهد بود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه وجود امام ضرورتی برای جامعه است، اظهار کرد: نبود امام نظام تشریع و تکوین را از بین می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) انقلابی بزرگ در مذهب ایجاد کرد، بیان داشت: اساتید زیادی برای ترویج دین توسط امام صادق (ع) تربیت شد.

حسینی همچنین روز جهانی هلال احمر و ماما را به جامعه هدف تبریک گفت.

کد خبر 6095798

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی
  • فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود