Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز از ۱۰ پروژه فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی رونمایی شد که سامانه ثبت نام خادم‌یاران، سامانه اینترنتی نوبت مهمان‌سرا و سامانه وقف و نذر رضوی و سامانه درخواست‌های مردمی و امداد مستضعفین از مهمترین آنها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و فعالان صنعت ICT از ۱۰ پروژه فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی قدیری مشاور و سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی با تشریح پروژه‌های رونمایی شده اظهارداشت: در پی ایجاد شفافیت بیشتر و افزایش دقت مالی در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی نذورات مردمی نیز بیشتر شده و زمان غبار روبی بیشتر طول می‌کشد. 

* سامانه حسابداری نوین آستان قدس رضوی

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تحول نظام مالی در این آستان شکل گرفت، گفت: این سامانه در مدت ۶ ماه آماده شد و از ابتدای سال ۹۷ وارد فاز بهره‌برداری کامل شده است.

به گفته وی تمامی این سامانه توسط آستان انجام شده و در هماهنگی کامل با سایر سامانه‌های آستان است.

قدیری گفت: سامانه حسابداری نوین آستان قدس رضوی سیستم مالی یکپارچه است که تمامی نیازهای مالی و حسابداری آستان را پاسخ می‌دهد.

*سامانه اینترنتی وقف و نذر رضوی

با راه‌اندازی سامانه وقف و نذورات رضوی واقفین می‌توانند نوع وقف را با جزئیات مشخص کنند و تصویر فیش وجه واریزی نیز برای واقفین ارسال می‌شود.

همچنین از ویژگی‌های این سامانه امکان انتخاب نوع نیت است که دسته بندی‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

*سامانه درخواست‌های مردمی و امداد مستضعفین

با راه‌اندازی این سامانه امکان مانیتورینگ در لحظه درخواست‌ها فراهم می‌شود و این امر تسریع رسیدگی به درخواست‌ها، کنترل دقیق درخواست‌ها و تکریم ارباب رجوع را در پی دارد. 

هدف از این سامانه پیگیری درخواست‌های مردمی اعلام شده است.

* سامانه رزرو خدمت‌یاران

یکی از درخواست‌های همیشگی مردم امکان ثبت‌نام به عنوان خدمت‌یار در حرم امام رضا (ع) بوده است. از طریق راه‌اندازی سامانه اینترنتی رزرو خدمت‌یاران امکان ثبت نام و نوبت دهی به خدمت‌یاران جدید مهیا شده است. 

در این سامانه براساس زمان و نوع خدمت از متقاضیان ثبت‌نام می‌شود.

طبق اعلام مسئولان آستان قدس تاکنون ۱۳۳۹ خدمت‌یار براساس ۲۷۱ خدمت از طریق این سامانه ثبت نام شده‌اند.

با اینترنتی شدن این امکان، پاسخگویی به حجم زیاد از درخواست‌های خدمت‌یاری برای نخستین بار فراهم شده است.

* سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی

بنابراعلام آستان قدس رضوی ماهانه ۲۰۰ هزار تماس تلفنی روی این سامانه برای پاسخگویی به سوالات شرعی برقرار می‌شود.

با راه‌اندازی این سامانه مردم می‌توانند از طریق ۳۲۰۲۰ به صورت تلفنی و از طریق سایت ۳۲۰۲۰.ir به صورت اینترنتی سوالات خود را مطرح کنند که این سامانه نسبت به گذشته توسعه یافته است. 

* سامانه الکترونیکی فضای مطهر رضوی

یکی از برنامه‌های آستان قدس رضوی توزیع عادلانه‌تر و فراگیرتر دعوتنامه مهمانسرای رضوی است.

در حال حاضر این امکان به صورت اینترنتی فراهم شده و از طریق سایت Mehmansara.razavi.ir یا از طریق اپلیکیشن رضوان متقاضیان می‌توانند برای گرفتن دعوتنامه میهمان‌سرا نوبت بگیرند.

از این پس به گفته مجری طرح، به جز سهمیه مستضعفین، باقی سهمیه میهمان‌سرا از این طریق توزیع خواهد شد.

همچنین با ثبت نام در این سامانه‌ها متقاضی زمان سفر خود به مشهد را مشخص می‌کند و به صورت تصادفی برای متقاضیان براساس کد ملی دعوتنامه ارسال می‌شود. این دعوتنامه از طریق پیامک و از سرشماره ۸۸۰۰ ارسال خواهد شد تا جنبه رسمی بودن آن برای مردم قابل احراز باشد.

به گفته مدیر طرح، از پس از عید فطر، میهمان‌سرای امام پذیرای مسافران خواهد بود و از هم‌اکنون ارسال پیامک‌ها آغاز شده است.

* تغییر سامانه اینترنتی آستان قدس رضوی

تاکنون دامنه آستان قدس رضوی مخفف انگلیسی این عبارت به اختصار AQR.ir بود که از امروز با رونمایی از دامنه جدید، تمامی دامنه‌های متفرقه و پراکنده وابسته به این سازمان به Razavi.ir تغییر خواهد کرد.

*کد دستوری ستاره ۸ مربع برای تسهیل نذورات

کد دستوری ستاره ۸ مربع برای تسهیل روند خیرات و نذورات در نظر گرفته شده که شامل عقیقه نیز می‌شود.

به گفته مجری این طرح این سامانه نخستین سامانه چند لایه است که برخلاف دیگر سامانه‌های کد دستوری به دلیل ویژگی چند لایه بودن امکان انتخاب نوع نیت را نیز فراهم می‌کند.

همچنین امروز از سامانه‌ای برای مدیریت منابع انسانی در آستان قدس رضوی نیز رونمایی شد که سامانه‌ای درون‌سازمانی است و مخاطب آن مردم نیستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد