Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:06:40 GMT

حمایت دانش‌آموزان از کالای ایرانی و پیام‌رسان‌های داخلی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۲۹۵۳

حمایت دانش‌آموزان از کالای ایرانی و پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، دانش‌آموزان قرارگاه ملی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از کالاهای ایرانی و پیام‌رسان‌های داخلی از مسئولان مربوطه در خواست کردند تا به کیفیت روزافزون پیام‌رسان‌های بومی توجه ویژه داشته باشند.

در متن بیانیه دانش‌آموزان عضو قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور آمده است: خداوند منان را سپاسگزاریم که بار دیگر به ما توفیق داد تا در عرصه حماسه و مقاومت حضور داشته باشیم و در خط مقدم مبارزه با استعمار فرانو و شبیخون فرهنگی شمشیر بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب، افسران جنگ نرم هستیم، آمادگی کامل خود را برای مقابله با خون خوران جهانی به ویژه در زمینه جنگ رسانه‌ای اعلام می‌داریم.

امروزه یکی از فضاهایی که نوجوانان و جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فضای مجازی است و دشمن کینه توز، این فضا را برای منحرف ساختن نسل سوم و چهارم انقلاب فضایی مطلوب یافته است؛ علاوه بر آن مستکبران به دنبال آن هستند تا با استفاده از رسانه‌ها و پیام‌رسان هایی که دست‌نشانده آن‌هاست چتر بحران‌های سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی را در کشورهای مخالف خود بگسترانند. به عینه این بحران‌ها از طریق پر مخاطب‌ترین پیام رسان خارجی یعنی تلگرام در کشورمان و همچنین در کشورهای دیگر بعضاً مشاهده می‌شود.

ما طلایه‌داران فردا که همچون شهید محمدحسین فهمیده در سنگر جهاد بیداریم به منظور پاسداری از منافع ملی و همچنین جامه عمل پوشانیدن به شعار سال ۱۳۹۷ یعنی حمایت از کالای ایرانی اعلام می‌داریم و وظیفه خود می‌دانیم که در امور روزمره خود از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده کنیم.

انتظار داریم که مسؤلین مربوطه به کیفیت روزافزون پیام رسان‌های بومی بیندشند و توجه وافر بنمایند تا ان شاء‌الله به سطح مطلوب خود برسد. ان‌شاءالله در اعتلای جمهوری اسلامی ایران موفق،سربلند و پیروز باشید.

کد خبر 4297583 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سال حمایت از کالای ایرانی شبکه پیام رسان داخلی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخاب شهردار سازمان هواشناسی نیروی انتظامی ترافیک بیمه بارش باران محسن هاشمی آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق