Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@03:41:02 GMT

مونیر الحدادی نمی تواند برای مراکش بازی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۲۹۶۷

مونیر الحدادی نمی تواند برای مراکش بازی کند

دادگاه حکمیت ورزش اجازه تغییر تابعیت و حضور ستاره دورگه باشگاه آلاوس در تیم ملی مراکش برای جام جهانی ۲۰۱۸ را نداد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی مراکش که نخستین حریف شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی روسیه است، طی ماه‌های اخیر در تلاش برای جذب و تغییر تابعیت ستاره‌ای بود که سابقه بازی در تیم ملی اسپانیا را داشت و در این راستا فدراسیون فوتبال مراکش و این بازیکن مکاتبات زیادی با فیفا و دادگاه حکمیت ورزش داشتند تا بتوانند این اتفاق مهم را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونیر الحدادی ۲۲ ساله که پدری مراکشی و مادری اسپانیایی دارد، در رده‌های پایه برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته و یکی از ستاره‌های تیم جوانان و زیر ۲۱ ساله‌های این کشور در مسابقات مختلف بوده اما تنها چند دقیقه بازی او برای تیم بزرگسالان، ضرر زیادی به این بازیکن زده است.

مونیر الحدادی که اکنون در تیم آلاوس اسپانیا عضویت دارد، در ۳۲ مسابقه از ۳۷ هفته فصل ۱۸-۲۰۱۷ لالیگا برای تیم باشگاهی‌اش به میدان رفته و ۱۰ گل زده که این آمار او را تبدیل به بهترین گلزن فصل تیمش کرده ولی با این وجود، مونیر الحدادی جایی در فهرست تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی ندارد که به همین دلیل او به دنبال تغییر تابعیت و بازی برای تیم ملی مراکش بود.

اما بازی کردن مونیر الحدادی برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در دیداری رسمی در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ مقابل مقدونیه که به‌عنوان بازیکن تعویضی از دقیقه ۷۷ به میدان رفت، موجب شد تا این بازیکن حالا اجازه حضور در تیم ملی مراکش برای جام جهانی را نداشته باشد.

مونیر الحدادی به دلیل همین بازی کمتر از ۱۵ دقیقه برای تیم ملی اسپانیا، طی ماه‌های اخیر به همراه فدراسیون فوتبال مراکش مکاتبات زیادی با فیفا داشت تا بتواند در جام جهانی ۲۰۱۸ برای مراکش به میدان برود ولی بعد از ماه‌ها پیگیری، امروز دادگاه CAS رای نهایی راجع به این موضوع را صادر کرد و خلاف مطابق میل مراکشی‌ها رای داد.

طبق رای دادگاه حکمیت ورزش، مونیر الحدادی به دلیل بازی برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا(حتی به صورت تعویضی و ۱۵ دقیقه‌ای)، اجازه تغییر تابعیت به مراکشی و بازی برای این تیم در جام جهانی مقابل تیم‌های ملی ایران، پرتغال و اسپانیا را ندارد.

بنابر این، تیم ملی مراکش فهرست نفرات خود برای جام جهانی را در حالی اعلام خواهد کرد که نام مونیر الحدادی، ستاره حال حاضر باشگاه آلاوس و اسبق بارسلونا در آن حضور نخواهد داشت؛ بازیکنی که اگر بود، بدون شک می‌توانست تاثیر زیادی در بهتر شدن عملکرد مراکش در جام جهانی داشته باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مونیر الحدادی تیم ملی مراکش تیم ملی مراکش جام جهانی 2018 سرمربی تیم ملی ایران کارلوس کی روش مونیر الحدادی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بارسلونا تیم ملی پرسپولیس تهران استقلال تهران فوتبال ایران تیم پرسپولیس مهدی طارمی لیگ قهرمانان آسیا رونالدو باشگاه پرسپولیس فوتبال تراکتورسازی علی کریمی فوتبال جهان برانکو تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم

علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال که به عنوان بهترین بازیکن زمین دیدار با قرقیزستان در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا انتخاب شد، در نشست خبری بعد از بازی گفت: ما در این بازی سعی کردیم دستورات تاکتیکی سرمربی و کادر فنی را به دقت در زمین پیاده کنیم و خوشحالم که با یک نتیجه خوب همراه بود.

او که در این بازی با یک گل و دو پاس گل نمایش درخشانی داشت افزود: موضوع کیفیت سالن برای بازیکن مسئله مهمی است که آقای شمسایی به آن اشاره کردند، توپ و کفش روی کفپوش گیر می‌کرد ولی ما از این مشکل هم رد شدیم. 

حسن زاده بیان کرد: در چنین مسابقاتی که موضع حذف یا صعود به جام جهانی وجود دارد طبعاً حساسیت هم روی کیفیت اثر می‌گذارد، اما نیمه دوم کیفیت‌مان را به حریف دیکته کردیم و از نتیجه به دست آمده خوشحالیم. 

کاپیتان تیم ملی ایران گفت: ما برای هدف‌های بزرگتری اینجا هستیم، خدا را شکر صعود به جام جهانی قطعی شد و حالا منتظر حریف بعدی هستیم تا به مسیرمان در تورنمنت با قدرت ادامه بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • ازبکستان 2 - 1 ویتنام، چهارمین سهمیه جام جهانی
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • حسن زاده: برای هدف بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • برای هدفی بزرگ‌تر از صعود به جام جهانی بازی می کنیم
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس