Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه موسيقي «ليان» به سرپرستي محسن شريفيان کنسرت بهاره خود را روي صحنه برد.
به گزارش خبرگزاري آريا، گروه موسيقي ليان در حالي شامگاه 23 و 24 ارديبهشت نخستين اجراي زنده خود در سال جديد را در تالار وحدت روي صحنه برد که حضور نويسنده سرشناس معاصر و خالق رُمان کليدر «محمود دولت‌آبادي» از همان ابتدا مورد توجه دوستداران موسيقي قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شريفيان با توضيح ترانه‌ايى از دوران فئوداليسم در بوشهر، اجراى اين اثر را به مهمان ويژه كنسرت خود تقديم كرد و گفت: «خوشحالم كه بلاخره فرصت دست داد تا من امشب شاهد حضور استاد دولت آبادى در كنسرت ليان باشم و اين براى ما و همينطور مخاطبان ما افتخار بزرگى است.» اجراي قطعات شاد و ريتميک بوشهري و حضور پيشکسوتي از حوزه جنوب براي انجام رقص آئيني جنوب و «خيام خواني» در ادامه براي حضار اجرا شد.
اين برنامه همانند ديگر اجراهاي گروه ليان سرشار ازريتم و انرژي بود و حاضرين در سالن نيز به شدت با قطعات شاد گروه همراهي مي‌کردند. درانتهاي اين برنامه و در حالي که اعضاي ليان همگي براي تشکر از حاضرين در سالن به مقابل سن آمده بودند و در حال کف زدن به سبک و سياق خود بودند، به يک باره محمود دولت‌آبادي از صندلي خود برخاست و با اجراي حرکات رقص آئيني جنوب صحنه‌هاي جالب توجهي را خلق کرد که با استقبال حاضرين رو به رو شد و همه به صورت ايستاده به تشويق نويسنده سرشناس و نامي معاصر پرداختند.
محمود دولت‌آبادي دقايقي پس اين اجرا درباره حضورش در اين کنسرت گفت: «متاسفم که قبلا به کنسرت ليان نيامدم. دل‌پسند بود و بسيار پرهيجان. زمان اجراي آواز دشتستاني گريه هم کردم. دشتستاني هميشه اشک من را در مي‌آورد. بيشتر هيجان و افروخته شدن جان پنهان بود که دست داد و به قول رفقا حالي افتاد و وقت خوش شد.» خالق کليدر درباره موسيقي مورد علاقه خود نيز گفت: «هر هنرمندي که با دلش روي صحنه حرکت کند، با صدا و سازش به دل من مي‌نشيند. هرآن‌چه که مصنوع باشد و از دلي پا نشود و جايي را تکان ندهد، طبعا من را هم نمي‌تواند تکان دهد.»
وي افزود: «محسن شريفيان درباره ادبياتِ موسيقي صحبت کرد و اشاره‌هايش نشان مي‌داد که موسيقي بدون ادبيات و ادبيات بدون موسيقي موردي ندارد. من در ادبيات هم در زبان و هم در بيان با موسيقي کار دارم. همه‌ي شعر ما موسيقي است و البته در نثر هم پيش از من بوده‌اند کساني که موسيقيايي کار مي‌کرده اند و من به خصوص بيشتر موسيقيايي کار مي‌کنم. اگرکه اين قصه‌ها نباشد زندگي بيش از اين کسل‌کننده مي‌شود. هر شعري به نحوي بيان يک قصه است و من خيلي خرسندم که امشب اينجا بودم و ممکن بود بعدا ديگر پيش نيايد. همسرم در انتهاي برنامه دست‌هاي من را محکم فشار داد و گفت خيلي متشکرم که امشب من را به اين‌جا آوردي و فکر مي‌کنم همين براي محسن و گروهش کافي است. واقعا دست مريزاد و آفرين. امشب ثواب بزرگي براي گروه ليان بود که مردم را شاد کردند. امشب هم اشک من درآمد و هم به معناي واقعي دچار وجد شدم. وجد غير از شادي است. دست مريزاد آقا محسن دم شما گرم. به همکارانتان صميمانه تبريک مي‌گويم و همه چيز عالي بود. من وقتي گروه‌هاي اين‌چنيني را مي‌بينم هميشه آرزويم اين است که اين‌ها باقي بمانند و ادامه پيدا کنند. من با روحيه‌اي که از محسن روي صحنه ديدم اميدوار شدم اين اتفاق ادامه خواهد يافت و اين خيلي خجسته است.»
پيش از اين سيمين بهبهانى، حسين عليزاده، كيهان كلهر، اصغر فرهادى... ديگر هنرمنداني بودند که در سالن کنسرت «ليان» حضور داشتند.
اوکلو فرامرزي، آکا صفوي، امين سليميان، مرتضي پاليزدان، حميد اکبري، حسين كاوه خو، حمزه مقدم، مرتي عزيززاده و... نوازنده‌هاي گروه ليان را به سرپرستي محسن شريفيان در اين کنسرت تشکيل مي‌دادند.
اين کنسرت به همت موسسه کامياب بهاران و تهيه کنندگي علي حق‌شناس برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،امیر حسین سمیعی شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر گفت: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می‌شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای این که بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، لذا معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم که به تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم و باید همت کنیم تنش‌ها را کاهش داده و ظرفیت‌های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه‌ای مجوز‌های موسیقی گفت: ما نمی‌توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که این‌گونه مشکلات با همین نشست‌ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن‌های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط شرکت‌های مجری را در شهرستان‌ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه کرد: باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می‌شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویداد‌های اجرایی به تناسب آن ایام می‌تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان با بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.


دیگر خبرها

  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند