Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلشیفته فراهانی با پوششی مغایر با فرهنگ زادگاهش در محافل سینمایی حضور پیدا می‌کند، بحث آزادی پوشش مطرح می‌شود، اما پوشش بهناز جعفری اُمُل بودن به حساب می‌آید.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - «سه رخ»، چهارمین فیلم جعفر پناهی علی رغم محکومیت بیست‌ ساله‌اش برای فیلم نساختن، با هیاهوی عظیم مخالفان و موافقان، راهی جشنواره کن شد و مطالب گوناگونی در اعتراض به فیلم ساختن پناهی در رسانه‌های مختلفی درج شد و در اغلب مطالب منتشره اشاره به محکومیت قضائی، موتیف اغلب مطالب را در برمی‌گرفت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد نمایش فیلم جعفر پناهی با استقبال سرد منتقدان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حاشیه ممنوعیت سفر پناهی به خارج از کشور، سایر عوامل این فیلم از جمله مرضیه رضایی، مستانه مهاجر و بهناز جعفری راهی جشنواره کن شدند. حضور بهناز جعفری روی فرش قرمز این جشنواره با حواشی فراوانی همراه بود.

شاید بهناز جعفری تنها بازیگر ایرانی است که با پوشش نسبتا مناسبی در این جشنواره حاضر شده است و مثل برخی بازیگران و سلبریتی‌های وطنی، با لباس‌های مغایر با فرهنگ عمومی کشورش در این جشنواره حاضر نشد. متاسفانه پوشش جعفری به جنجال بزرگی در جشنواره، رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شد و دستمایه‌ای شد برای حمله به بهناز جعفری در فضای مجازی.

اما نکته جالب این حضور مقایسه وضعیت پوشش این بازیگر، با گلشیفته فراهانی است.سئوال مهمی که در این مجال می‌توان مطرح کرد این است که چرا زمانی که گلشیفته فراهانی با پوششی مغایر با فرهنگ عمومی کشورش در محافل سینمایی حضور پیدا می‌کرد بحث آزادی پوشش مطرح می‌شد، اما زمانی که بازیگری کم حاشیه با پوشش کاملی در جشنواره فیلم کن حاضر می‌شود، هجمه‌های عجیب و غریبی علیه او شکل می‌گیرد؟! چرا برهنگی مستمر می‌شود حق انتخاب پوشش و لباس آوانگارد و بازیگر ایرانی با حجاب می‌شود اُمُل؟!

نکته قابل اعتنا این است که فیلمی که جعفری در آن بازی کرده با مجوز سازمان سینمایی ساخته نشده، مسئولان برگزاری جشنواره کن تلاش می‌کردند با اختصاص یک صندلی خالی به فیلمسازش، هیاهوی سیاسی بزرگی به راه بیاندازند اما پوشش بازیگر زن ایرانی تمام رشته‌ها را پنبه کرد. بازیگری که با حفظ  قوانین عرفی کشورش موجب تغییر رویه حواشی حول فیلم سه رخ شد.

تاقبل از حضور بهناز جعفری، کسانی که هیچکدام از آثار ملال‌آور جعفر پناهی را تماشا نکرده بودند، در جریده‌هایشان و فضای مجازی به تمجید از آثار ندیده پناهی می‌پرداختند و امروز مخالف سر سخت بازیگر فیلم جعفر پناهی هستند.    

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی بهناز جعفری جشنواره فیلم کن فیلم سه رخ گلشیفته فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کد خبر 6080274 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی
  • تکریم عفاف و حجاب در طرح نور
  • کشف حجاب یعنی قانون شکنی
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فراموش کردن زهرا و بهناز به دور از انسانیت است!
  • فراموش کردن سپیده و بهناز به دور از انسانیت است!