Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی  رئیس پلیس آگاهی ناجا در جلسه قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی به صورت جدی ادامه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی ناجا تأکید کرد: مبارزه با موضوع کالای قاچاق از نخریدن کالای خارجی تا مبارزه بی امان با این موضوع در مرزهای کشور را شامل می شود و همه باید در این خصوص حساس باشند.

سردار مقیمی با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان فارس نسبت به سال گذشته، افزود: در مجموع وضعیت آماری کشفیات کالای قاچاق در استان فارس مناسب است.

وی با اشاره به اینکه مبادی ورودی جزء اولویت های اصلی در راستای مبارزه با کالای قاچاق است، تصریح کرد: اهتمام جدی و برنامه ریزی های لازم در راستای مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی، مبارزه با کالای قاچاق را از اولویت های اساسی و مهم ناجا دانست و گفت: حرکت جهادی و انقلابی در راستای مبارزه با این پدیده شوم مد نظر است.

سردار مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات کالای قاچاق در سال 96 اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال 95، افزایش 51 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پرونده های بین 100 تا 500 میلیون تومانی با افزایش 39 درصدی روبه رو بوده است، افزود: در سال 95 تعداد 3 هزار و 23 پرونده و در سال96 تعداد چهار هزار و 190 پرونده قاچاق تشکیل شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، پرونده های تشکیل شده بالای 500 میلیون تومان در سال 96 را 857 فقره عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 95، 50 درصد افزایش داشته است.

در ابتدای این جلسه، سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس ضمن ارائه گزارشی مشروح از اقدامات و عملکرد پلیس استان در راستای مبارزه با کالای قاچاق بر لزوم تعامل، هم افزایی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در این موضوع تأکید کرد.

وی گفت: برای مبارزه اساسی با کالای قاچاق باید ساز و کارها و امکانات لازم فراهم شود و ساختار سازمانی در شهرستان ها پیش بینی شود.

سردار گودرزی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه و همچنین تجهیز ایست و بازرسی های پلیس در راستای مبارزه با کالای قاچاق تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است