Web Analytics Made Easy - Statcounter

در علم رفتارشناسی ”جان“ ساحت IQ و ”خرد“ ساحت EQ است و در این زمینه EQ در اشعار فردوسی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ اجتماعی محیط زیست پزشکی نظرات

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر شهرام امینیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «فردوسی و شاهنامه از نگاه استان حسین بهزاد» اظهار داشت: تا چند دهه قبل شاهنامه و شاهنامه خوانی به چهارسوق بازارها، قهوه‌خانه‌ها و مراسم خاص محدود شده بود و کم‌کم به دست فراموشی سپرده می‌شد اما برگزاری هزاره‌ای برای فردوسی به‌صورت همزمان در برلین، پاریس، لندن و مسکو نتایج مهمی در برداشت و شاهنامه به‌عنوان یک اثر جهانی مطرح شد و در مراکز آکادمیک راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه امروزه به این دلیل اینکه همه شاهنامه‌شناس هستند و کسی فردوسی‌شناس نیست روایات نادرستی نظیر دشمنی فردوسی با زبان عرب مطرح می‌شود.

امینیان تصریح کرد: از قرن هفتم شاهنامه‌های فردوسی مصور شدند، این پدیده تا عصر حاضر نیز ادامه دارد. شخصیت‌های شاهنامه پخته هستند و داستان‌ها در شاهنامه مثل یک نمایش روایت شده‌اند و این انگیزه‌ای شد که نگارگران شاهنامه را به تصویر در بیاورند و امروز افتخار آن را داریم که در پنجاهمین سالگرد نگارگری بزرگ یعنی استاد حسین بهزاد گرد هم بیاییم.

همچنین پروفسور "حسین باهر" نیز در این مراسم در باب رفتارشناسی افتراقی حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: فردوسی نخستین کسی است که بین جان و خرد تفکیک قائل شده و آدمی را صاحب هر دو می‌داند.

وی افزود: در علم رفتارشناسی ”جان“ ساحت IQ و ”خرد“ ساحت EQ است. EQ در اشعار فردوسی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. چون IQ چندان در اختیار ما نیست پس باید EQ بیشتر بپردازیم. به‌قول فردوسی ”به یزدان که گر ما خرد داشتیم/کجا این سرانجام بد داشتیم.

در ادامه این مراسم "امین صادقی" - شاهنامه‌خوان صاحب‌نام کشور نیز به شاهنامه‌خوانی پرداخت.

همچنین در این مراسم که با حضور محمدرضا عسگری - معاون مجموعه سعدآباد، مجید آقا‌محسنی - رئیس شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون، استاد محمد بهرامی - نگارگر معروف و استادان و پیشکسوتان این حوزه برگزار شد از تعدادی از استادان و متخصصان این حوزه با اهدای لوحی تقدیر به‌عمل آمد. حاضران در این مراسم سپس از نمایشگاه «فردوسی و شاهنامه از نگاه استان حسین بهزاد» که در موزه مینیاتور بهزاد برقرار شده است بازدید کردند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,23,24,1313,1416/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم

علیرضا دبیری پزشک استان فارسی، بهزاد را که از یک سالگی دچار اختلال در راه رفتن شده بود به صورت رایگان جراحی کرد.

او امیدوار است، بهزاد با این جراحی بتواند بهبودیش را به دست آورد.

دبیری افزود: کمک به نیازمندان از اولویت‌های اوست و او از این کار لذت می‌برد.

همکاران علیرضا دبیری پزشک استان فارسی می‌گویند: این متخصص ارتوپدی سال هاست که به نیازمندان کمک می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • عکس جدید فردوسی پور و علی دایی در یک جشن ؛ عجب تیپی هم زدند !
  • (تصویر) استایل خاص علی دایی و همسرش کنار فردوسی‌پور
  • (تصویر) استایل خاص علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی‌پور
  • عکسی خاص از علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی‌پور
  • استایل خاص علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی پور (عکس)
  • شاهنامه هنر فردوسی است و لاغیر