Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: در سال 97بودجه مصوب سازمان تامين اجتماعي 98هزار ميليارد تومان است و در سال 96بودجه اين سازمان 86هزار ميليارد تومان بود .
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد تقي نوربخش در همايش سراسري مديران تامين اجتماعي در تهران که به منظور تبيين برنامه هاي سال ٩٧ و تبادل موافقت نامه هاي برنامه و بودجه سال جاري استان ها برگزار مي شود، افزود: از تلاشها و زحمات مديران و کارکنان اين سازمان تشکر مي کنم که توانستيم به تعهدات با وجود همه مشکلات و محدوديت ها عمل کنيم و گام هاي بلندي نيز در رابطه با ايفاي تعهدات برداريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: سازمان تامين اجتماعي در شرايط امروز کشور حداکثر استفاده را از تمامي ظرفيتها داشته است تا ريسک هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي به مردم منتقل نشود.
دکتر نوربخش با بيان اينکه وظيفه اصلي تامين اجتماعي پوشش ريسک ها و عدم انتقال آن به مردم است، گفت: بيمه شده در زماني که اشتغال دارد تحت پوشش قرار مي گيرد تا در زمان بروز مشکلات از پوشش ريسک هاي اين سازمان استفاده کند.
وي افزود: در سال گذشته، 73هزار ميليارد تومان تجهيز منابع توسط اين سازمان انجام شد که بيشترين آن مربوط به وصول حق بيمه بود. براي تجهيز اين منابع تلاش هاي زيادي صورت گرفت و در بخش هاي پرداخت مستمري، مقرري بيمه بيکاري و ارائه خدمات درماني هزينه شد.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: در سال 97سازمان تامين اجتماعي با ريسک هايي متاثر از وضعيت اقتصادي کشور مواجه است و بايد ريسک هاي مردم و کشور را پوشش دهد و موجب افتخار مديران و کارکنان آن است که مي توانند اين کار بزرگ را انجام دهند.
وي افزود: به افرادي خدمت مي کنيم که پايه اصلي نظام و انقلاب هستند. اين موضوع از ديد مسئولين ارشد و سياستگذاران کشور پنهان نيست.
دکتر نوربخش با بيان اينکه وجود نيروي انساني متخصص، دانش تاريخي و اعتماد شرکاي اجتماعي به سازمان تامين اجتماعي از نقاط قوت اين سازمان است، گفت: برآيند اعتماد و رابطه مناسب اين سازمان با شرکاي اجتماعي در هيچ دوره اي به اندازه وضعيت فعلي نبوده است.
وي فرصت ديگر در سازمان تامين اجتماعي را وجود شفافيت بين اين سازمان با نظام تصميم گيري کشور و افکارعمومي اعلام کرد و افزود: در سال گذشته براي بيان مشکلات به مسئولين و نهادهاي موثر کشور تلاش کرده ايم و به بيان مشکلات پرداخته ايم. در جلسه با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز مسائل سازمان را بيان کرديم.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: ذهن نظام تقنيني و سياست گذاري کشور هيچ وقت به اندازه فعلي نسبت به سازمان تامين اجتماعي آشنا نبوده است.
وي تعيين تکليف بدهي دولت به سازمان تامين اجتماعي در قانون بودجه سال 97کشور را از ديگر اقدامات مهم اين سازمان برشمرد.
دکتر نوربخش تاکيد کرد: همه اقدامات سازمان تامين اجتماعي براي خدمت به بيمه شدگان است و ما يک سازمان خدمت رسان هستيم که به اقشار ضعيف جامعه خدمت رساني مي کنيم و افراد با کرامت ، شريف و زحمت کش جامعه، مراجعه کننده به اين سازمان هستند .
وي گفت: خروجي نهايي خدمات تامين اجتماعي بايد رضايتمندي باشد. ايجاد رضايت در مردم موضوعي است که بايد همواره به آنها توجه کنيم.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: اين سازمان متعلق به بيمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمايان است و با سرمايه گذاري آنها ايجاد شده است وتکريم ارباب رجوع مسئوليت حرفه اي ما است.
دکتر نوربخش گفت: در مسير صحيح براي افزايش حقوقها قرار داريم و افزايش حقوقها براي حداقل بگيرها نسبت به سال 92حدود 105درصد افزايش يافته است و تا جايي که در توان ما است به وظايف خود عمل کرده ايم.
وي در ادامه به تعامل مناسب سازمان تامين اجتماعي و مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و افزود: مجلس نقش اساسي در حمايت از اين سازمان دارد. قوانين مصوب مجلس نقش اساسي بر عملکرد سازمان تامين اجتماعي دارد و بيش از 20درصد مصوبات آنها بر فعاليت اين سازمان اثرگذار است.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي تصريح کرد: ما بايد خدمات و وضعيت سازمان تامين اجتماعي را به طور شفاف به اطلاع نمايندگان مجلس برسانيم و اين خدمات و فعاليت ها را به جامعه اعلام کنيم.
دکتر نوربخش با بيان اينکه طرح حذف دفترچه و نسخه الکترونيک افتخار سازمان تامين اجتماعي است، گفت: اين سازمان در سال 92حدود 22هزار ميليارد تومان مستمري پرداخت کرد و درسال 96مستمري ها به 52هزار ميليارد تومان رسيد.
وي با بيان اينکه به عنوان يک سازمان بيمه گر اجتماعي بايد با افکار عمومي، شرکاي اجتماعي و نظام تصميم گيري کشور ارتباط مناسبتري برقرار کنيم، افزود: اين موضوع بسيار مهم است.
دکتر نوربخش تصريح کرد: تامين اجتماعي سازمان بزرگي است و کارهاي بزرگي انجام مي دهد و اين موضوع را به اطلاع افکار عمومي و شرکاي اجتماعي و نظام تصميم گيري برسانيم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام

ایسنا/ایلام رییس سازمان مدیریت بحران کشور یا بیان اینکه مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست، گفت: ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران است.

محمدحسن نامی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز جمعه، ۷ اردیبهشت‌ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور برای استان ایلام مصوب شد و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآور شد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

 نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی تصریح کرد: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد. 

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این نشست، گفت: مطالبات مردم پایین دست‌ سد سیمره  باید پرداخت شود.

وی افزود: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین‌دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد که باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند. 

بهرام‌نیا ادامه داد: در آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که در این حوزه باید بیشتر کار کنیم که محل پسماند در شهر ایلام، مهران، ایوان و ملکشاهی و استان مشخص شود. 

وی یادآور شد: به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم که وضعیت خوبی در این حوزه نداریم چرا که بی‌توجهی به حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

استاندار ایلام تاکید کرد: معاون محترم عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران ایلام، ملکشاهی و مهران به‌صورت مستقیم برای ایجاد محل پسماند وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار ضروری است.

دکتر بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود شهروندانی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که برابر قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت مردم برای داشتن شهری زیبا، گفت مردم برای داشتن شهری زیبا بیش از گذشته مشارکت کنند، به خاطر جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از  بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد. باید در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

استاندار ایلام در پایان با بیان این‌که نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان آغاز شده است، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در این راستا اقدام کردند، قدردانی می‌کنیم و اداراتی هم که تاکنون در این راستا اقدام نکردند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سردرب ادارات تحت مدیریت خود اقدام نمایند. هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی که این عملیات را آغاز کردند عملیات زیباسازی سیمای بیرونی و درونی شهر را تسریع دهند. 

وی ضمن قدردانی از سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم  برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به این استان اختصاص یابد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان