Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي امروز- سه شنبه- درباره به آتش کشيدن پرچم آمريکا در صحن علني، موضوع خروج آمريکا از برجام، ايجاد فضاي معنوي توسط شهرداريها براي ماه مبارک رمضان و توجه به حقوق فرهنگيان به مسولان اجرايي کشور تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، در پايان جلسه علني امروز سه شنبه مجلس، مصطفي کواکبيان با استناد به ماده 79 قانون آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي در تذکري درباره به آتش کشيدن پرچم آمريکا در صحن علني گفت: آقاي نادر قاضي پور هفته گذشته در روزي که پرچم آمريکا را در مجلس آتش زدند، بنده به رئيس جلسه اعتراض و درخواست واکنش کردم که گفتند شما که بسيجي هستيد چرا مي ترسيد؟
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همچنين اذعان داشتند فراکسيون اميد موافق آتش زدن پرچم آمريکا در صحن علني بوده است در صورتي که فراکسيون اميد مخالف اين موضوع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


که مطهري خطاب به کواکبيان گفت اينجا بحث فراکسيون نيست از خودتان دفاع کنيد.
کواکبيان ادامه داد: رئيس جلسه نبايد در مقابل اقدام تعدادي از نمايندگان آرام مي نشست چرا که پرچم هر کشوري نشان هويت آن کشور است، رهبر معظم انقلاب نيز بارها اعلام کردند ما با ملت آمريکا مخالفتي نداريم و مشکل ما دولت و حاکميت آمريکا است.
عضو فراکسيون اميد مجلس گفت: اعتراض در اين زمينه از سر ترس نيست، ما شجاعانه با دولت آمريکا مخالف بوده و اين مخالفت را اعلام مي کنيم اما نبايد اقدام برخي نمايندگان به نام مجلس تمام شود. آن ها مي توانستند در بيرون از مجلس پرچم آمريکا را آتش بزنند.
** راهکار اقدام در خروج از برجام در خود برجام است
در ادامه نصرالله پژمانفر نماينده مردم مشهد و کلات در تذکري درباره برجام گفت: راهکار اقدام در موضوع خروج از برجام در خود برجام وجود دارد يعني در بند 3 که مصوبه مجلس هم است روشن است که چه کاري بايد انجام داد.
وي افزود: اگر امروز براساس قانون تزريق گاز را به نسل جديد سانتريفيوژها انجام دهيم طرف مقابل هيچ زمان اين احساس ضعف را در ما مشاهده نمي کند، به دولت و مجلس توصيه مي کنم که توپ خالي در نکنند و واقعا پاي اين قضيه بايستند ، به اقتصاد مقاومتي و ظرفيت داخلي اتکا داشته باشند واز ظرفيت هايي که در منطقه و دنيا با شرکاي خود داريم استفاده کنند.
نماينده مردم مشهد گفت: اگر دستگاه ها در اين زمينه وارد نشوند قوه قضاييه وظيفه ورود دارد.
پژمانفر در ادامه به صدا و سيما و مسوولان فرهنگي و شهرداري ها درباره ماه مبارک رمضان تذکر داد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستيم اما در هيچ کجاي شهر حال و هواي ماه رمضان و معنويت مشاهده نمي شود. لازم است دستگاه هاي فرهنگي در اين موضوع ورود جدي داشته باشند.
که علي مطهري در پاسخ به نماينده مشهد گفت: حساسيت شما در اين موضوع درست است که حتما از چند روز قبل از ماه رمضان فضا سازي شود و صدا و سيما و شهرداري ها حتما بايد اين کار را انجام دهند.
وي ادامه داد: دولت هم در اين زمينه بايد تسهيلاتي را براي کارکنان خود، کل مردم و کسبه ايجاد کند چرا که ماه رمضان در زماني است که روزها بلند است. البته ما نه آن افراط دولت قبل را قبول داريم که گاهي 3 ساعت از ساعت کار کم مي کرد و نه اين کار دولت فعلي را که اساسا توجهي به اين موضوع که ساعت کار مقداري کمتر شود. اميدواريم دولت اقدامي در اين مورد انجام دهد.
** خروج آمريکا از برجام قابل توجيه نيست
در ادامه بهمن طاهرخاني نماينده مردم تاکستان در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي درباره خروج ترامپ از برجام گفت: خروج آمريکا از برجام بدون ترديد به هيچ وجه قابل توجيه نبوده است؛ البته هميشه نشان داده که آمريکا تابع مقررات و معاهدات و قراردادهاي بين المللي نيست.
وي ادامه داد: شوراي امنيت و سازمان ملل متحد و سازمان حقوق بشر هم هيچ تاثيري بر رفتارهاي آمريکا نداشته و به هر شکلي که بخواهند عمل مي کنند، از اين رو ما بايد کار خود را انجام داده و موضوعي که به نفع ملت ما است را پيگيري کنيم.
** دولت لايحه مساوي بودن حقوق همه حقوق بگيران را به مجلس ارايه دهد
علي وقف چي نماينده مردم زنجام و طارم در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به رئيس جمهور افزود: توجه ويژه به وضعيت فرهنگيان الزامي است، بر همين اساس بهتر است دولت لايحه مساوي بودن حقوق براي کليه افرادي که از بيت المال حقوق دريافت مي کنند را بر مبناي حقوق فرهنگيان به مجلس ارائه دهد تا پس از تصويب نمايندگان ثابت شود فرهنگيان اولين جايگاه را در کشور دارند.
** معلمان اجراي عدالت را مي خواهند
حسين مقصودي نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به رئيس جمهور و نمايندگان گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگيان حامل پيام مهمي بود، اين حضور يعني اين که بايد به فرهنگيان توجه ويژه شود.
وي ادامه داد: راه توسعه و عبور از بحران ها و اجراي اقتصاد مقاومتي فقط از بستر معلمان عبور مي کند بنابراين دولت بايد معلمان را دريابد؛ برخورد فيزيکي با معلمان راه به جايي نبرده و معلمان تنها اجراي عدالت را مي خواهند.
سيام**1058 /1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!