واکنش خانم بازیگر به پایان غم انگیز سریال «آنام»
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۵۲۵۲
صراط:
بازیگر سریال آنام گفت: سکانس تنهایی مهرانه مهین ترابی و گریه اش در اتاق کار او بعد از آگاهی از این که آرزو دخترش نیست برای من بسیار تاثیرگذار بود. از سکانسهایی نیز که دوست داشتم سکانس بازی ام با گلچهره سجادیه در بیمارستان است.
به گزارش میزان سامیه لک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره سریال "آنام" گفت: همه افراد دوست دارند که همیشه زندگی در حالت خوب و خوش پیش رود، اما این اتفاق نمیافتد، بنابراین در سریال سازیهایمان نیز باید واقع بین باشیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درهمین راستا افزود: شاید بسیاری از مخاطبان فکر کنند که اگر "آنام" غم انگیز به پایان نمیرسید بهتر بود، اما مهمترین نکتهای که وجود دارد این است که سریال آنام و پایان آن تلنگری برای مخاطبان است با این پیام که بعضی اوقات ممکن است کسانی که در کنارمان هستند و قدرشان را نمیدانیم به سرعت از دست روند بنابراین باید تا دیر نشده حواسمان و رفتارمان نسبت به آنها بیشتر و بهتر باشد. به شخصه از پایان "آنام" راضی بودم به خصوص با توجه به بازخوردهای مردم از سریال، پیام خوبی مننتقل شد و نسبت به آن حس خوبی داشتند.
بازیگر "آنام" درباره بازخورد و حس خوب مخاطبان از این سریال اظهار کرد: مخاطبان به شدت از پایان "آنام" راضی بودند و قصه را دوست داشتند به شکلی که تقریبا ۸۰ درصد با آن موافق بودند البته عدهای که تعدادشان بسیار اندک بود درباره برخی بخشها در ذهنشان سوالاتی شکل گرفته بود و یا فکر میکردند که شاید اگر سریال پایانبندی شادی داشت بهتر میشد.
لک با اشاره به حضور بازیگران و تاثیر آن در موفقیت سریال "آنام" افزود: در همه آثار نمایشی اگر عوامل با هم همدل و همراه نباشند و یک هدف مشخص، معین و مشترک نداشته باشند آن اثر به خوبی به ثمر نمینشیند و فکر میکنم اگر سریال "آنام" به خوبی در نظر مخاطب نتیجه داده و موفق عمل کرده است به دلیل تعامل، همدلی و همراه بودن همه عوامل آن با هم بوده است که هدف مشترکی را دنبال میکردند.
وی درباره این که کدام سکانسهای سریال "آنام" را دوست دارند و بر او تاثیر گذاشته است توضیح داد: در سریال "آنام" سکانسهای خوب و تاثیرگذار زیادی وجود داشت. سکانس تنهایی مهرانه مهین ترابی و گریه اش در اتاق کار او بعد از آگاهی از این که آرزو دخترش نیست برای من بسیار تاثیرگذار بود. از سکانسهایی نیز که دوست داشتم سکانس بازی ام با گلچهره سجادیه در بیمارستان است که در آن صحنه دیالوگی با این مضمون بیان میشود که "من مثل تو قوی نیستم و نمیتوانم مانند خدمتکار، رهگذر یا غریبه با آرزو رفتار کنم بلکه دوست دارم او را به عنوان خواهر در آغوش بگیرم".
بازیگر "مرگ تدریجی یک رویا" درباره فاصله خود از بازیگری و بازگشت قدرتمند خود با سریال آنام توضیح داد: در این مدت کارهای زیادی برای تقویت بازیگری خود انجام داده ام و به دلیل علاقه به این عرصه برای آن تلاش کرده ام. مطالعه و دیدن فیلم به تقویت بازیگری و کسب تجربه کمک میکند، اما مسئلهای که بسیار مهم است عشق به بازیگری و خواستن برای رسیدن به نقشها در این حرفه است.
لک ادامه داد: خواستن در چشم و وجود همه افراد نیست، خواستن به این معنی که فرد با عشق، نقش را پذیرفته، بازی کند و در نتیجه آن به پیشرفت برسد بسیار مهم است. در سریال "آنام" نقش آیناز را بازی کردم که از پتانسیلی برخوردار بود تا تواناییهای خود را به مخاطب نشان دهم و این نقش را بسیار دوست داشتم.
وی درباره نوع نگاه تلویزیون به مخاطب و آثار نمایشی اشاره کرد و افزود: نگاه متفاوت به سریال سازی در جریان مدیریت صدا و سیما در هر دورهای طبیعی است و فکر میکنم اگر از عوامل پشت دوربین در تولید یک سریال گرفته تا مسئولان محترم سازمان صدا و سیما دست به دست هم دهند و همدل و همراه به یک هدف مشترک یعنی رضایت مخاطب و فرهنگسازی درست توجه بیشتر داشته باشند به موفقیت بیشتر رسانه ملی منجر خواهد شد.
لک با اشاره به وضعیت سینما خاطرنشان کرد: سینما نیز مانند تلویزیون باید رضایت مخاطب را در نظر بگیرد و در همین مسیر حرکت کند تا موفق شود که رضایت مخاطب به معنی موفقیت است.
منبع: صراط نیوز
کلیدواژه: سامیه لک سریال آنام سریال تلویزیونی صراط
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/