Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:31:55 GMT

مازندران در ولگاگراد روسیه سرای تجاری می زند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۵۷۲۲

مازندران در ولگاگراد روسیه سرای تجاری می زند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، روسای اتاق های بازرگانی مازندران و ولگاگراد روسیه امروز در نشستی که محل اتاق مازندران در ساری برگزار شد ، پس از بحث و تبادل نظر در باره ایجاد سرای تجاری به تفاهم رسیدند.
قرار است این تفاهمنامه در سفر ماه اوت (مرداد) استاندار ولگاگراد به مازندران به امضای استانداران دو منطقه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرای تجاری به عنوان یک مرکز اقتصادی می تواند زمینه و تقویت حضور صادرکنندگان مازندران در روسیه را فراهم کرده و سکوی تجارت با آن کشور باشد.
اعضای هیات روسی از استان ولگاگراد روز گذشته با ورود به مازندران ضمن دیدار با با استاندار ، از بعضی واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی و همچنین دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان دیدن کردند.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران در نشست مشترک اعضای هیات اقتصادی ولگاگراد با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی استان گفت : روسیه بویژه استان ولگاگراد به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل حمل و نقل دریایی و ریلی ، هدف بازرگانی و تجارت مازندران استان قرار گرفته است .
عبدالله مهاجر افزود : سرای تجاری مازندران در ماه اوت سال میلادی جاری پس از امضای تفاهمنامه توسط استانداران فعالیتش را آغاز خواهد کرد.
وی ارتقا تجارت مازندران با روسیه را در چارچوب توسعه روابط تهران - مسکو رویکرد جدی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت : سرای تجاری مازندران در ولگاگراد می تواند محل داد و ستد بازرگانان برای صادرات و واردات کالا باشد.
مهاجر بر ضرورت توجه جدی تر به روابط تجاری مازندران با روسیه تاکید کرد و افزود : با توجه به ظرفیت های بالای تولید مواد غذایی ، معدنی و محصولات کشاورزی در مازندران ، برنامه ریزی برای رسیدن به هدف صادرات سه میلیارد دلاری استان تا پایان برنامه ششم تنها از طریق توسعه تجارت با استان ولگاگراد محقق می شود.
وی گفت : تعرفه صفر و تبادل مالی و ارتباط بانکی آسان از مفاد معاهدات بین ایران و روسیه است و همسو با این رویکرد ، صادرات و واردات کالا به صورت پایاپای و یا با پول رایج ریال و روبل مورد تاکید قرار دارد .
مهاجر تاکید کرد : اتاق های بازرگانی مازندران و ولگاگراد باید با برنامه های جامع زمینه روابط گسترده تجاری را مهیا کنند.
معاون استاندار ولگاگراد نیز در این نشست گفت که هم اکنون این استان با یکهزار واحد کارخانه با تولیدات محصولات صادراتی فعال است که با 114کشور جهان ارتباط تجاری دارد.
' ولادیمیر شکارین ' با اعلام این که ولگاگراد سال گذشته 63 میلیون دلار با ایران داد و ستد تجاری داشت ، افزود : پشتیبانی از شرکت های تولیدی صادرات محور از برنامه های جدی رئیس جمهوری روسیه است.
وی ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاههای مازندران و ولگاگراد را فرصتی مناسب برای توسعه روابط دانست و از افتتاح کارخانه های تولید نمک سدیم و کود با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری در سال میلادی جاری در ولگاگراد خبر داد.
شکارین گفت : ولگاگراد در تولید برق با داشتن بزرگترین نیروگاه برق آبی سرآمد است و نیروهای انسانی حرفه ای ،علمی و دانشگاهی مازندران و ولگاگراد می توانند در توسعه و نوسازی ظرفیت های 2 استان طرح های مطالعاتی و پژوهشی مشترکی را اجرایی کنند .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نشست فعالان اقتصادی مازندران از تعرفه گمرکی بالا و نحوه جا به جایی منابع مالی به عنوان مهم ترین مشکلات در توسعه روابط تجاری با استان های روسیه یاد کردند.
آنان گفتند که که استان مازندران می تواند با استان ولگاگراد روسیه دارای تجارت پایاپای محصولات کشاورزی باشد و هم اکنون نیز بسترهای لازم برای این نوع تجارت در این 2 منطقه وجود دارد .
کیوی ، پرتقال ، سبزی ، گوشت مرغ ، گل و گیاهان زینتی از جمله محصولات کشاورزی است که مازندران مازاد تولید دارد و می تواند آنها را با غلات ، کلزا ، سویا و روغن ولگا گراد معامله پایاپا کند.
داد و ستد پایاپای یک روش برای تجارت است که در آن کالاها یا خدمات به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با کالا یا خدمات دیگر مبادله می‌شود و از هیچ نوع وسیله‌ای برای مبادله استفاده نمی‌شود.
جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با کشور روسیه تبادل محصولات کشاورزی ، گل ، سبزی و محصولات شیلاتی دارد و بیشترین صادرات کیوی مازندران هم به روسیه است.
استان ولگاگراد با 113 هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است.
این استان در جنوب غربی روسیه واقع و جمعیت آن حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر است.
6990/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی جهان روسیه کشاورزی و منابع طبیعی گوشت موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تعیین تکلیف یک هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با تلاش همکاران ما در واحد حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی، ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی پارسال در استان برق‌دار شدند و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

او با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است، افزود: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته اقدامات متعددی توسط همکاران ما در مدیریت منابع آب شهرستان‌ها انجام شد که نصب ۱۶۲ کنتور حجمی یکی از این اقدامات است.

موسوی گفت: یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی پارسال توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد. ۱۹۱ چاه دارای مجوز حفر نیز در مازندران تعیین تکلیف شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها، گفت: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست و قطعا تدابیر و ضوابطی در این زمینه لحاظ شده است. به همین منظور نیز پارسال به استناد آمار‌های ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.

موسوی افزود: در همین زمینه طی سال گذشته جلوگیری از اضافه برداشت در ۲۳۹ چاه صورت گرفت که به پیشگیری از برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان شد. ۴۲ مورد پیشگیری از حفاری غیرمجاز هم در استان داشتیم.

او گفت: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که اسفند پارسال به منظور رفع مشکل کشاورزان منطقه پیش از آغاز فصل کشت به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گرفت و بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه