Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@07:55:03 GMT

نمایش تئاتر «پدرانه» در واحد خوی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۵۷۲۴

نمایش تئاتر «پدرانه» در واحد خوی

تئاتر «پدرانه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به نمایش درآمد.

سلطانعلی دریادل کارگردان تئاتر «پدرانه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «نمایش پدرانه، زندگی خادم امام رضا(ع) را بازگومی کند؛ متوسل شدن پدر خانواده قبل از خادمی امام رضا(ع) برای نجات کودک چند ماهه خود که در انتها کودک چند ماهه‌اش از مرگ نجات می‌یابد؛ پدر خانواده شهر و دیار خود را ترک گفته عازم مشهد مقدس می‌شود تا در خدمت امام رضا(ع) به عنوان خادم مشغول انجام وظیفه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کارگردان این نمایشنامه گفت: این نمایشنامه با استقبال دانشجویان فهیم و هنردوست و مسئولان شد. در این نمایش آقای «ناصر پیرآقالو» نقش پدر و خادم امام رضا(ع)، خانم «سمیرا نیکوند» نقش مادر همسر خادم امام رضا(ع)، خانم«الهه مرندی» نقش دختر خادم امام رضا (ع) و «رضا احمدی» نقش پسر خادم امام رضا(ع) را ایفای کردند.

عوامل پشت صحنه عبارتند از: «مهسا نیک وند» منشی صحنه، «شقایق علی نژاد» در سمت اجرای نور، «محمد حسینعل یزاده» در سمت اجرای افکت نمایش و «توحید مهدوی» از عوامل پشت صحنه و «رضا جلیل زاده» مجری این نمایش بودند.

علی‌رضا پورمقدم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز در حاشیه این نمایش گفت: «این معاونت در راستای رسالت فرهنگی خود از فعالیت‌های هنری اصیل و پر محتوای اخلاقی و مذهبی حمایت می‌کند و این امر گاهی توسط کانون‌های هنرمندان این واحد دانشگاهی و بعضاً از طریق گروه‌های هنری شناسنامه دار و با مجوز وزارت ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.»

به گزارش آنا، نمایش «پدرانه» با داشتن تم مذهبی، اخلاقی و تربیتی به نویسندگی «آرش عباسی» به کارگردانی «سلطانعلی دریادل» از طرف گروه تئاتر تماشا دارای مجوز و پروانه فعالیت نمایشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرپرستی و مدیر مسئولی سلطانعلی دریادل در آمفی تئاتر واحد خوی به روی صحنه رفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم تئاتر ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6088708 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران