Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@23:28:59 GMT

کیفیت‌بخشی آموزشی، گامی به سوی مبارزه با مدرک‌گرایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۵۸۷۰

کیفیت‌بخشی آموزشی، گامی به سوی مبارزه با مدرک‌گرایی

امام جمعه بندرلنگه با ابراز رضایت از خدمات گسترده و سیاست‌های جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت و تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه عنوان کرد که این دانشگاه، موسسه‌ای ارزشی و از ابتدای تاسیس با افزایش کیفیت‌بخشی آموزشی گام مهمی در مبارزه با مدرک‌گرایی برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رکنی در دیدار با رئیس دبیرخانه هیات امنای استان هرمزگان و اعضای هیأت رئیسه واحد بندرلنگه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی نماد علمی و حاصل تلاش سال های انسان هایی است که هدفی جز ارتقای علمی، خدمت و توسعه کشور نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

امام جمعه بندرلنگه افزود: «در شرایطی که جوانان جویای علم و جمع کثیری از نخبگان نتوانستند به دانشگاه ملی وارد شوند، تاسیس این دانشگاه با حمایت مادی و معنوی امام راحل با برنامه ریزی منسجم توانست بسیاری از مشکلات آموزشی را مرتفع سازد و با جذب اعتماد مردم و جوانان، مرزهای علم و دانش را با ورود به اقصی نقاط کشور منجمله دورترین جزایر و نقاط محروم وسعت ببخشد.»

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، گفت: «40درصد از دانشجویان کل کشور در بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 37 درصد در مقطع کاردانی و کارشناسی و 53 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل بوده و تا کنون 6 میلیون نفر نیز فارغ التحصیل به بازار کار معرفی کرده است.»

محسن دهقانی دانشگاه آزاد اسلامی را منشأ خیر و برکت بی شمار برای استان هرمزگان دانست و افزود: « در هرمزگان 15 واحد و مرکز فعال وجود دارد و ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به سه قسمت تقسیم شده است که غرب با مدیریت بندرلنگه، شرق با مدیریت میناب و مدیریت مرکز نیز با واحد جامع بندرعباس است.»

این مسئول اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه به عنوان بزرگترین و مجهزترین واحد در غرب استان و پس از واحد قشم دومین واحد با بیشترین تعداد اعضای هیات علمی به شمار می رود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آرش رنجبران از تأسیس ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحد‌های دانشگاهی این استان خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی و مهارت محور، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و ما نیز در استان آذربایجان شرقی به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از لحاظ پتانسیل صنایعی که در آن قرار دارد، چه صنایع سنگین و چه صنایع مربوط به قطعه سازی، صنایع غذایی، صنعت چرم و کفش و... همگی به عنوان وضعیت موجود احصا شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد قرار است یک دانشگاه حل مساله و ماموریت گرا باشد، اغلب ماموریت‌ها به این حوزه‌ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز افزود: در شمال شرق استان به دلیل وجود معادن بزرگ از جمله مس، بخشی از تمرکز بر روی مسائل معدنی است و به دلیل وجود شرایط خاص کشاورزی، بخشی از ماموریت‌ها نیز به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

رنجبران با اشاره به آغاز راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی تاکید کرد: در حوزه فنی و مهندسی دانشکده‌های «هوش مصنوعی» و «صنعت ساختمان» را در واحد تبریز خواهیم داشت و برای شبستر و ایلیخچی هم دانشکده هوش مصنوعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پویش با صنایعی چون تراکتورسازی، خودروسازی سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی وارد قرارداد شده‌ایم که این قرارداد‌ها از نظر زمانی نامحدود هستند.

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار