Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت:قطعا موافق نیستم که شهردار انتخاب شده بهترین گزینه شهرداری تهران بوده است.

غلامرضا کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص اینکه اعضای شورای شهر یکی از معیارهای انتخاب شهردار تهران را داشتن شخصیت ملی عنوان کردند، با این تفاسیر آیا شهردار تهران را شخصیتی ملی می‌دانید، اظهارداشت: نمی‌توان مطلقا معیارهای یک فرد که دارای شخصیت ملی باشد را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده قطعا موافق نیستم که شهردار انتخاب شده بهترین گزینه انتخابی است، اما معتقدم باید به انتخاب شورای شهر احترام بگذاریم.

وی افزود: اگر می‌خواستم به تنهایی برای اداره شهر تهران فردی را انتخاب کنم، ممکن بود که انتخابم متفاوت باشد، اما اکنون افشانی با وجود حاشیه‌ها و حرف‌ها به عنوان شهردار انتخاب شده و ما باید وی را به عنوان سکاندار شهرداری تهران بپذیریم.

کرباسچی با اشاره به مطالبات مردم و جریان اصلاحات، تصریح کرد: مردم می‌توانند همه روزه آثار سوء یا سودمند عملکرد شهرداری را در زندگی خود نظاره کنند، لذا معتقدم شهرداری باید واقعی عمل کند و از حالت شعاری خارج شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: شفاف بودن عملکرد شهرداری فرع بر این است که کاری انجام شود و بعد بگویند که در آن فسادی صورت نگرفته ، لذا اگر شهردار کاری برای شهر تهران انجام ندهد، دلیلی ندارد که دم از شفافیت بزند.اگر ادعا کنیم که تنها هدفمان در شهرداری شفافیت است، یعنی کاری را فراموش کرده و حرف‌های شعاری می‌زنیم.

افشانی با وجود حاشیه‌ها بنا بر مصلحت و ملاحظات شهردار شد

کرباسچی تأکید کرد: اکنون حدود یک چهارم فرصت شورای شهر گذشته و شخصی که مورد قبول اعضاء واقع شده بنابر مصلحت و یا ملاحظاتی رأی آورده، لذا در برهه زمانی کنونی باید اولویت‌های مردم سنجیده شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مالیات کلانی توسط شهرداری از مردم دریافت و این سازمان با هزینه گزافی اداره می‌شود؛ لذا باید دانست که شهرداری محلی برای ایجاد اشتغال بدون در نظر گرفتن نتیجه نیست.

گفتی است  که اخیرا محمد قوچانی، نایب‌رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران طی یادداشتی، با انتقاد از عملکرد شورای شهر و عدم برنامه مشخص برای اداره شهر تهران تیغ نقدش را به سمت حزب اتحاد ملت برده و تاکید کرده عملکرد این حزب به‌شدت ضدجبهه‌ای بوده که درنهایت نتیجه منطقی این چپ‌روی و تک‌روی حذف هر سه نامزد شد که در میان آنان افراد مناسبی هم بودند. قوچانی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را هم از نقد بی‌نصیب نگذاشته و تصریح کرده متاسفانه نظام مشارکت و تهیه فهرست انتخاباتی جبهه اصلاحات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارای ایراداتی اساسی است. این عضو حزب کارگزاران همچنین تاکید کرده یک جریان سیاسی در جبهه اصلاحات از فردای دوم خرداد 76 کوشید با مصادره رهبری این جریان، خود را مساوی اصلاحات نشان دهد و نه به قبل از خود و نه به بعد از خود بهایی نداد.

همچنین عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان اخیرا با بیان اینکه بی تردید ظرفیت ملی امثال  حجتی و بی طرف از افشانی بالاتر است، گفت: حق اعضای شورای شهر است که شهردار تهران را انتخاب کند و اگر نهادهای دیگر با شهردار هماهنگ باشند، مشکلات پایتخت حل خواهد شد. می توان گفت که روند انتخاب شهردار تهران کاملا دموکراتیک بوده است.حتما می‌شد نیروهایی در حد بالاتر از آقای افشانی را در ذهن مرور کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است

به گزارش خبرآنلاین، معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد که قرارداد چین ابهامی ندارد و این قرارداد باعث افتخار است.

ایسنا در خبری نوشت: لطف الله فروزنده با حضور در صحن علنی شورای شهر و در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر در مورد گزارش مالی شهرداری تهران در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته با بیان اینکه ما به دنبال فرصتی برای ارائه گزارش هستیم، گفت: شهرداری تهران عین بودجه یعنی رقم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را اصلاح کرده است و شهردار تهران نیز به شهرداران مناطق ابلاغ کرده تا سقف بودجه را محقق کنند و حتی تلاش کنند که رقم بیشتری از سقف بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه تمام ارقام متمم بودجه صرف امور سرمایه‌ای شده است، تصریح کرد: ارقام ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارشی ارائه خواهیم کرد و در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شده که نسبت به تسویه با بانک‌ها اقدام کنند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود که باید بگویم که در این حوزه رقم بدهی حدود ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و به عنوان مثال بدهی ۱۶۰ همتی شهرداری به یکی از بانک‌ها به ۱۵ همت رسیده که این کاهش از طریق اعطای ملک و ... بوده است و ما به مانند این رقم بدهی به بانک شهر داشتیم که پرداخت کردیم اما باز هم ۵۰ همت دیگر بدهی داریم.

وی با بیان اینکه واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و در این موارد شفاف هستیم، گفت: در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد اما با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه می‌شود و این عملکرد شورا و شهرداری است و افتخار است که بودجه و متمم محقق شده و همه طرح‌های عمرانی اجرایی شده است و در شرایطی قرار داریم که حقوق‌ها هر ماه در روز بیست و ششم پرداخت می‌شود و ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم و بر همین اساس هم تسهیلات دریافت کردیم و چه اشکالی دارد اگر تسهیلات اخذ شده برای خرید اتوبوس‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورا سیاست گذار و ناظر بر شهرداری است، گفت: تقاضا دارم که حرمت‌ها رعایت شود چرا که تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و دیدید که یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. چرا که قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست و این خریدها از محل اموال بلوکه شده بود که آن را پیگیری کردیم و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود و این افتخار ما است که ۱۰۲ همت سند تحقق بودجه را ثبت کردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده، سخن به میان بیاوریم.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903054

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود