Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@23:34:11 GMT

بازدید هیات روسی از ظرفیتهای اقتصادی بابلسر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۷۰۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، فرماندار شهرستان بابلسر در حاشیه این بازدید گفت : در زمینه های سرمایه گذاری و توسعه صادرات در بخش کشاورزی و صنعت مذاکراتی با طرف روسی انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز گفت : در راستای دیپلماسی اقتصادی و گسترش مناسبات اقتصادی تجاری و فرهنگی و علمی با کشورهای حوزه دریای خزر یکی از کشورهایی که ما بیشترین مراودات را با آنها داریم روسیه است و هم اکنون نیز جهت تحقق این امر دو هیات از استانهای بزرگ و مهم کشور روسیه وارد ایران و استان مازندران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حسن خیریان پور افزود : استان مازندران به جهت ظرفیتهای متعدد و متنوعی که در خود دارد اعم از تولید محصولات کشاورزی و همینطور ظرفیتهای صنایع دستی ، گیاهان دارویی ، شیلات و بویژه گردشگری سلامت را میتوانیم بعنوان مراودات گسترده تری را در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی ، گل و گیاه و شیلات به کشور روسیه داشته باشیم.

وی افزود : ما به دنبال این هستیم که در کشور روسیه سرای تجاری را برای ایران راه اندازی کرده و گسترش مناسبات اقتصادی ، علمی ، تجاری و فرهنگی و گردشگری را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مازندران استاندار اقتصادی روسی شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، چتربازان روس به نواحی شرق شهر «چاسیو یار» اوکراین رسیده‌اند، تا به گفته فرماندهان اوکراینی، تا تاریخ ۹ مه که روسیه پیروزی خود بر آلمان نازی را گرامی می‌دارد بتواند در این شهر جشن بگیرد.

کرملین تعیین چنین ضرب الاجلی را تایید نکرده، اما نیروهای روسی با توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و حملات هوایی مدافعان این شهر در استان دونتسک را که از اهمیت راهبردی قابل توجهی برخوردار است مورد حمله همه‌جانبه قرار داده‌اند. 

سرهنگ ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد اوکراین، هشدار داده است که وضعیت میدان نبرد در شرق بدتر شده است. اما او گفته که ارتش اوکراین در «چاسیو یار» تاکنون حملات را مهار و همچنین به هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات جدید مجهز شده‌اند. 

اگر نیروهای روسی این شهر را تصرف کنند، می‌توانند حملات مستقیمی را علیه چندین شهر دیگر در این منطقه ترتیب دهند. به گفته خبرنگاران و تحلیلگران جنگی داخلی روسیه، نیروهای مسکو احتمالا تلاش خواهند کرد تا نیروهای اوکراینی را از شرق، جنوب و شمال تحت فشار قرار دهند تا آنها را مجبور به فرار به سمت غرب کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه، سربازان روسی شروع به تماس با همتایان اوکراینی خود در «چاسیو یار» کرده اند تا از آنها بخواهند که تسلیم شوند یا جان خود را در بمباران‌های روسیه از دست خواهند داد. 

با از راه رسیدن هوای گرمتر، کی‌یف، که همچنان تلاش می‌کند آمریکا را به تخصیص بسته کمک‌های مالی و تسلیحاتی قانع سازد، با خطر حمله گسترده تازه از سوی روسیه روبه رو خواهد بود. حمله‌ای که گفته‌ می‌شود در خط مقدمی به وسعت بیش از هزار کیلومتر صورت خواهد گرفت. 

«چاسیو یار» کجاست؟

چاسیو یار (دره آرام)، که قبل از جنگ بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت داشت و روس‌ها آن را «چاسوف یار» می نامند، در منطقه صنعتی دونباس در استان دونتسک اوکراین قرار دارد؛ یعنی یک از چهار منطقه‌ای که روس‌ها آن‌را در این جنگ به خاک خود ضمیمه کرده‌اند. 

اقتصاد پیش از جنگ این منطقه بیشتر بر پایه کارخانه‌هایی بود که محصولاتی چون بتن و خاک رس غیرآتش‌گیر تولید می‌کرد. از این مواد همچنین محصولاتی چون آجر هم تولید می‌شود. این مکان که در ارتفاعات بالاتر قرار دارد، به‌عنوان یکی از پایگاه‌های توپخانه‌ای ارتش اوکراین عمل کرده و در این مدت به طور گسترده‌ای توسط نیروهای روسی گلوله‌باران شده و آسیب دیده است. 

اوکراین می گوید در حمله روسیه به ساختمان‌های مسکونی در این شهر در سال ۲۰۲۲ دست کم ۴۳ نفر کشته شدند. روسیه اما می‌گوید که کشته شدگان نظامیان اوکراینی بودند.

تنها چند صد نفر از ساکنان عمدتا مسن در این شهر باقی مانده اند که برخی از آنها در حال تخلیه شهر هستند. آنهایی که هنوز آنجا هستند در زیرزمین‌ها پناه می گیرند و برای غذا و آب به کمک‌ها متکی‌اند. شهردار شهر مدت ها پیش فرار کرد و سرهی چاوس، رئیس اداره نظامی محلی، کمک‌ها را از مراکز دیگر به شهر می‌برد.

چه چیزی در خطر است؟

تحلیلگران نظامی روسی شهرهای اسلاویانسک، کراماتورسک، دروژکیوکا و کوستیانتینیوکا را به عنوان «شهرهای قلعه» در شرق اوکراین که از چاسیو یار قابل دسترسی هستند، طبقه‌بندی کرده‌اند.

اندیشکده موسسه مطالعات جنگ (IWS) مستقر در واشنگتن، این شهرها را به عنوان «ستون فقرات» دفاع ارتش اوکراین در شرق توصیف می‌کند. ISW در یادداشتی کوتاه در این خصوص می‌نویسد: «تلاش تهاجمی برای تصرف چاسیو یار، فوری‌ترین چشم انداز را برای پیشرفت‌های عملیاتی قابل توجه به نیروهای روسی ارائه می‌دهد.»

ISW هشدار داد که از دست دادن دروژکیوکا و کوستیانتینیوکا به طور خاص یک شکست عملیاتی بزرگ خواهد بود که به سختی قابل برگشت است.

نبرد احتمالا چه شکلی است؟

تلفات هر دو طرف در جریان تصرف طولانی باهموت و آودیوکا در جنوب توسط روسیه زیاد بوده است، اگرچه هیچ داده عمومی قابل اعتمادی در این مقیاس وجود ندارد و حالا پیش‌بینی می‌شود که این جنگ هم مانند نبرد باهموت باشد.

سرگئی مارکوف، مشاور سابق کرملین، پیش بینی کرده که نبرد برای چاسیو یار از دیدگاه روسیه به همان اندازه سخت خواهد بود. مارکوف در وبلاگ رسمی خود نوشت: «دوره مبارزه برای چاسوف یار آغاز شده و روندی طولانی خواهد داشت؛ این جنگ تقریبا مانند باهموت خواهد بود.»

الکساندر کوتس، خبرنگار جنگی روزنامه کومسومولسکایا پراودا روسیه که اغلب با ارتش روسیه سفر می‌کند، گفته که نیروهای هوابرد در تلاش برای پیشروی هستند. 

کوتس در کانال تلگرام خود نوشت: «برای ورود باید ابتدا جناحین را تسطیح و شهر را محاصره کرد و همزمان چندین نقطه ورودی را از جهات مختلف برای پیشروی فراهم نمود. این امر برای کشاندن نیروهای دفاعی دشمن در شهر و مجبور کردن آنها به حرکت مداوم در جهات مختلف زیر آتش مداوم ما ضروری است.»

 

دیگر خبرها

  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • آغاز رقابت‌های بین المللی کشتی جام عبداله موحد در مازندران
  • آغاز رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان از فردا در بابلسر
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد