Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: تا همین چند هفته قبل همه چیز برای شهردار شدن محسن هاشمی مهیا شده بود، بگونه ای که بر اساس برآورد نزدیکان محسن هاشمی وی حتی رای قابل قبولی برای شهردار شدن داشته است.
به گزارش جهان نيوز، کارگزاران نیز محکم شروع به لابی گری درباره شهرداری فرزند ارشد آیت الله هاشمی را شروع کرد، اما در این میان حزب اتحاد سریعا مخالفت خود را با شهرداری محسن هاشمی حتی علنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته محسن هاشمی برای شهردار شدن یک مخالف همیشگی نیز داشت، محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات؛ خاتمی از همان روزهای اولی که اصلاح طلبان شورای شهر پایتخت را در اختیار گرفتند، یک خط قرمز ترسیم کرد و آن "عدم شهردار شدن فرزند ارشد آیت الله هاشمی" بود.

فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی درحالی از کاندیداتوری شهرداری تهران کنار گذاشته شد که بیشترین رای را در شهر تهران کسب کرد و با ۱،۷۵۶،۰۸۶ رای به عنوان نفر اول وارد شورای شهر پایتخت شد. ضمن اینکه بیش از همه اعضای اصلاح طلب موجود سوابق کار در شهرداری پایتخت را نیز در کارنامه مدیریتی خود نیز داشت.

با این وجود پس از کنار رفتن نجفی از شهرداری تهران آنهم پس از یک دوره ناموفق، دوباره شهردار شدن محسن هاشمی سرزبان ها افتاد. اما خاتمی محکمتر و شفاف تر از قبل مخالفتش را بیان کرد. البته اینبار خاتمی تنها نبود و حزب اتحاد که باقیمانده مجاهدین و مشارکتی ها – دشمنان قسم خورده آیت الله هاشمی در دوران اصلاحات- است، نیز کنار رئیس دولت اصلاحات در کنار گذاشتن محسن هاشمی ایستاد.

مخالفت خاتمی آنقدر صریح و با فشار بود که محسن هاشمی 9 اردیبهشت رسما اعلام کرد که دیگر امیدی به شهردار شدنش ندارد!

خاتمی و اصلاح طلبان دلایل زیادی برای مخالفت با محسن هاشمی دارند، این مخالفت نیز ریشه در میزان سهم نزدیکان خاتمی در پست های شهرداری و مهمتر از آن انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

محسن هاشمی البته یک ایراد بزرگ نیز به اعتقاد خاتمی دارد و آن اینکه همانند پدرش نمی خواهد عضو تشکیلاتی اصلاحات باشد و صرفا یک شریک مستقل می خواهد باشد.

با این وجود اخبار دریافتی خبرنگار جهان نيوز، حاکی است که انتخاب مکارم به عنوان شهردار تهران  تقریبا قطعی شده بود که در نیمه شب قبل از انتخاب شهردار پایتخت، محمد خاتمی با ارسال پیامی از طریق یکی از مسئولین ارشد دولت اصلاحات، دستور حذف مکارم و انتخاب افشانی را را صادر می کند!

اما نکته قابل تامل این است که خاتمی در سالهای اخیر از چهره های موثر در روی کارآمدن روحانی و انتخاب کابینه و مدیران وی بوده و اینک نیز مستقیما شهردار تهران را انتخاب می کند، آیا مسئولیت کارنامه آنها را نیز برعهده می گیرد؟!

همچنانکه محمد قوچانی، نایب رئیس کمیته سیاسی کارگزاران، در روزنامه سازندگی نوشته است: "اگر اصلاح‌طلبان نتوانند در این فرصت اندک باقی‌مانده معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده را حل کنند و چند پروژه عمرانی مانند باغ کتاب، باغ پرندگان، فرهنگسراها و همشهری را که در ادوار شهردارانی چون غلامحسین کرباسچی و محمدباقر قالیباف با اجماع حاکمیت شکل گرفت را به انجام برسانند نه فقط یک حزب که همه جبهه اصلاحات بازنده ماجرا خواهد بود و سرمایه اجتماعی سیدمحمد خاتمی هم برباد خواهد رفت. پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری

به گزارش خبرگزار، مهر، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقا سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری، خصوصاً ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضائی، مدیریت اخلاق حرفه‌ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و در اسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 6089965 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو