Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
بانک مرکزی در راستای سیاست جدید ارزی، ضوابط تامین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

ايرنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: تامین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی تنها از طریق سیستم بانکی و در صورت نبود امکان انجام حواله ارزی از طریق بانک، با استفاده از خدمات صرافی‌های مجاز و به عاملیت بانک امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تامین و انتقال ارز بابت کرایه حمل کالاهای وارداتی در صورتی که ثبت سفارش کالای مربوطه به نام بانک صادر شده و بهای کالای پرداختی شامل کرایه حمل نباشد، پس از انجام ثبت خدمت، ارائه صورتحساب‌ کرایه حمل و نسخه‌ای از بارنامه‏ با راهنامه و با رعایت مفاد بخش دوم مجموعه مقررات ارزی بلامانع است.

همچنین رفع تعهد ارزی بابت کرایه حمل یادشده منوط به رفع تعهد (تعهد ارائه پروانه گمرکی) از ثبت سفارش کالایی مربوطه است.

در صورت درخواست واردکننده کالا و ارائه تائیدیه ذینفع (شرکت حمل و نقل بین‌المللی خارجی)، پرداخت کرایه حمل به نمایندگان شرکت‌‌های حمل و نقل خارجی در داخل کشور بلامانع است. ضمن آنکه انتقال وجوه دریافتی حسب تقاضای نمایندگی‌های یاد شده تا سقف کرایه‌های حمل مربوطه به طرف خارجی مجاز خواهد بود.

براساس بند دیگری از این ضوابط، تامین و انتقال ارز بابت هزینه‌های دموراژ و حق توقف پس از ارائه صورتحساب‌ها و مستندات مربوطه (سند ترخیصیه یا صورتحساب مبادله کانتینر) بلامانع است.

همچنین نقل و انتقال موجودی حساب‌های ارزی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی (اعم از شرکت‌های ایرانی و نمایندگان شرکت‌های خارجی) در مقابل ارائه صورتحساب و مستندات مربوطه بلامانع است.

به گزارش ایرنا، نظام جدید ارزی با احتساب هر دلار 4200 تومان از شامگاه 20 فروردین با تصمیم دولت اجرایی شده است.

در همین زمینه: هشدار گمرک درباره قاچاق ارز | نحوه بررسی ارز خروجی همراه مسافر وعده جهانگیری برای تامین ارز ۴۲۰۰ تومان مقررات گمرکی ارز همراه مسافر | سقف مجاز نقل و انتقال هوایی ۵۰۰۰ یورو بررسی وضعیت ارز با حضور جهانگیری در جلسه غیرعلنی مجلس طرح جدید ارزی در راه است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور آب و فاضلاب گچساران گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بر اثر طوفان و بارندگی سیل آسای روز گذشته دچار مشکل شده و هم اکنون آب شهر دوگنبدان قطع شده است.

خسرو افشین پور افزود: این ایستکاه های پمپاژ آب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان را تامین می کند.

وی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب سعادت‌آباد لیشتر، تنگ باشت، آبشیرین و امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

افشین پور ادامه داد: این ایستگاه ها آب مناطق کارکنان، رزمندگان، آبگرمو، کوی شهید فهمیده، باغ فردوس و سه راهی ،سطح شهر، گلستان، رادک، بهارستان، شهرک نفت و .... را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار گروه عملیاتی از شرکت برق و آب فاضلاب گچساران در حال تعمیر این ایستگاه های پمپاژ هستند.

افشین پور ضمن عذرخواهی از مشترکان به واسطه قطعی آب شهر دوگنبدان گفت: مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و تلاش می شود هر چه سریعتر این مشکل برطرف جریان آب در شبکه ها برقرار شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم