Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@07:56:06 GMT

توسعه گردشگری عشایری در سمنان نیازمند سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۷۵۷۱

توسعه گردشگری عشایری در سمنان نیازمند سرمایه گذاری است

به گزارش ایرنا، عشایر سمنان به عنوان یک جامعه پویا و مولد، نقش انکارناپذی در جغرافیای استان داشته و به خاطر دارا بودن ویژگی های خاص از غنای فرهنگی بیشتری برخوردار بوده و در قرون متمادی ارزش و جایگاه ویژه ای در استان داشته اند.
جاذبه های مختلف و متنوع محیطی، چشم اندازهای زیبا ، نوع زندگی (کوچ)، صنایع دستی، تولیدات لبنی و مجموع جاذبه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی عشایر در یک مکان، دارای جایگاه ویژه ای برای جذب گردشگران است که در صورت توجه به آن می تواند به عنوان یکی از مراکز و کانون های بزرگ گردشگری در ایران تبدیل و سبب جذب ایرانگردان و جهانگردان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان، احداث دهکده گردشگری عشایری می تواند راهکار مناسبی برای حفظ فرهنگ جامعه عشایری سمنان و هم چنین منبع در آمد برای عشایر و دیگر اقشار گوناگون در استان باشد.
سه هزار و 181 خانوار عشایر با جمعیت 15 هزار نفر 65 درصد دام سبک استان سمنان به تعداد یک میلیون و 70 هزار راس را در اختیار دارند و سالانه 9 هزار و 330 تن گوشت قرمز به ارزش سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های عشایر است که استفاده از آن مغفول به نظر می‌رسد و بوم گردی در مناطق عشایر نشین استان که جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارند می‌تواند به رونق گردشگری عشایر منجر شود.
احمد همتی بابیان این که گردشگری به اقتصادی عشایر کمک شایانی خواهد کرد، افزود : جذب گردشگران داخلی و خارجی به استفاده از ظرفیت‌های فراوان عشایر مانند طبیعت بکر، آداب ‌و رسوم، فرهنگ عشیره‌ای مقدور است.
وی اظهارداشت : نزدیکی به پایتخت ویژگی مهم عشایر استان است و وقتی گردشگری از تهران قصد حضور در مناطق بکر طبیعی را دارد، می‌تواند در مناطق جنوبی رشته کوه البرز تنها با چند ساعت رانندگی حضور یافته و در بوم گردی های عشایر اقامت کند و باید بر روی ظرفیت‌های گردشگری عشایر سرمایه‌گذاری کرد.
وی خاطرنشان کرد : مهمترین نیاز تولیدات عشایر استان معرفی محصولات لبنی و تولیدات دستی است تا بتواند برای این تولیدات بازار کسب کند و توسعه بخش گردشگری یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در بین این قشر از جامعه است.
همتی با بیان این که سالانه میلیون ها مسافر از سمنان عبور می کنند، ادامه داد : با توسعه گردشگی عشایری همچون ایجاد دست انداز،می توانیم ماندگاری مسافران در این استان را افزایش دهیم و به صنعت گردشگری و توسعه سمنان کمک کنیم.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : حفظ آثار فرهنگی، سنتی، قومی و ایلی عشایر و بخشی از میراث فرهنگی تاریخ سمنان، توسعه فعالیت های اشتغال زا و ایجاد درآمد، ایجاد جاذبه برای توسعه گردشگری و جلب گردشگر خارجی و داخلی و فراهم آوردن زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله ویژگی توسعه گردشگری عشایری در استان است.
بر اساس آمار موجود سالانه 15 هزار تن گردشگر خارجی از استان سمنان دیدن می کنند که این رقم به تاکید کارشناسان با فراهم کردن زیرساخت های صنعت گردشگری باید افزایش یابد.
660 کیلومتر از بزرگراه بیش از 850 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سالانه دستکم 15 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
6026/7339
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 پایتخت سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی طبیعت گردشگری موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع حدود ۶ میلیارد تومان تسهیلات بین عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ شایان نادری امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی با اشاره به تامین و توزیع ۲۲ هزار تن نهاده‌های دامی بین عشایر خراسان شمالی گفت: احداث مجتمع‌های پایدار آبرسانی و گازرسانی به محلات عشایری، تامین و توزیع ماهانه آرد و پنل‌های خورشیدی به عشایر خراسان شمالی در گردش در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: برای حوزه‌های تکمیل زنجیره ارزش گوشت قرمز، گیاهان دارویی و گردشگری عشایری باید اقدامات بیشتری انجام شود.
محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیزدر این دیدار با اشاره به نقش جامعه عشایری در امنیت ملی و غذایی کشور بررفع چالش‌ها و مشکلات آنان تأکید کرد و گفت: ساماندهی امور عشایر باید در اولویت قرار گیرد ودستگاه‌های اجرایی موظفند بر اساس آیین نامه ساماندهی امور عشایر خدمات لازم را به آنها ارائه دهند.
بازدید از مناطق عشایری، بازدید از طرح‌های آبرسانی به مناطق عشایری، اختتامیه نوروزگاه‌ها و شرکت در شورای عشایری خراسان شمالی از جمله برنامه‌های سفر دوروزه شیان نادری رئیس سازمان امور عشایرکشور به خراسان شمالی بود.

دیگر خبرها

  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • مدارس کانکسی عشایر خراسان شمالی فرسوده هستند
  • توزیع حدود ۶ میلیارد تومان تسهیلات بین عشایر خراسان شمالی