Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:41:59 GMT

79 طرح بوم گردی در شهرستان رشت تایید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۸۱۰۰

79 طرح بوم گردی در شهرستان رشت تایید شد

رشت - ایرنا - فرماندار رشت بیان داشت: تاکنون 79 طرح بوم گردی در کمیته فنی شهرستان تایید شده که از این تعداد، 59 طرح در کمیته فنی استان مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر سه شنبه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان رشت افزود: در زمان حاضر ، 64 روستای شهرستان رشت برای اجرای طرح بوم گردی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه سخنانش با اشاره به ثبت نام طرح ها در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی اظهار کرد: تاکنون 99 طرح متقاضیان مربوط به اشتغال روستایی و 30 طرح مربوط به اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان مصوب شده است.
فرماندار رشت خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون، 41 طرح شهرستان در 2 بخش اشتغال روستایی و فراگیر در کارگروه اشتغال گیلان مصوب و به بانک معرفی شده که مجموع اعتبارات این طرح ها، 19 میلیارد و 568 میلیون تومان است.
وی با تاکید بر اینکه متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی بایستی از پشتوانه بازپرداخت برخوردار باشند، تصریح کرد: هدف دولت از پرداخت این گونه تسهیلات ، پول پاشی نیست بنابراین بایستی به هدف نهایی و ایجاد اشتغال منجر شود.
فرماندار شهرستان رشت بیان داشت: بانک نیز ضمن دقت در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بایستی به روند پرداخت ها سرعت داده و تسهیل در کارها را داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهرداران نیز بایستی در کنار بخشداران در حوزه مربوط به تسهیلات اشتغال فعال باشند، تصریح کرد: به استنباط بنده، عدم حضور شهرداران در این جلسه به این دلیل است که آنها تسهیلات اشتغالزایی را باور ندارند.
احمدی در خاتمه سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان رشت و کارکنان زیرمجموعه آنها خواست تا در این ماه خوش روتر پاسخگوی ارباب رجوع باشند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهيلات اشتغال شهرستان رشت گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این تسهیلات به مددجویانی پرداخت می‌شود که با کمک اداره کل فنی و حرفه‌ای، حرفه ایی آموخته اند.

عین علی کیا گفت: به این افراد تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله داده می‌شود.

کیا افزود: ۳۳ مرکز برای ترک اعتیاد بخش خصوصی در گلستان فعال است که از این تعداد ۹ مرکز در گرگان قرار دارد.

کیا گفت: معتادان نیازمند نیمی از هزینه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را به صورت یارانه درمان در قالب یاری برگ دریافت می‌کنند.

او افزود: دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان نیز در استان فعال است که یکی از آنها در توسکستان گرگان برای مردان و یک مرکز در گنبدکاووس برای زنان است که خدمات درمانی و اقامتی در آن رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: مدت زمان درمان برای معتادان بین یک تا ۳ ماه است.

کیا گفت: سم زدایی تحت نظر پزشک مرکز انجام می‌شود و در مراحل بازتوانی تیم روانشناسی ومددیاری، فرد را کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری