Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:05:50 GMT

79 طرح بوم گردي در شهرستان رشت تاييد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۸۲۰۶

79 طرح بوم گردي در شهرستان رشت تاييد شد

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - فرماندار رشت بيان داشت: تاکنون 79 طرح بوم گردي در کميته فني شهرستان تاييد شده که از اين تعداد، 59 طرح در کميته فني استان مورد تاييد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد محمد احمدي عصر سه شنبه جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه گزاري شهرستان رشت افزود: در زمان حاضر ، 64 روستاي شهرستان رشت براي اجراي طرح بوم گردي انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه سخنانش با اشاره به ثبت نام طرح ها در سامانه کارا براي دريافت تسهيلات اشتغالزايي اظهار کرد: تاکنون 99 طرح متقاضيان مربوط به اشتغال روستايي و 30 طرح مربوط به اشتغال فراگير در کميته فني شهرستان مصوب شده است.
فرماندار رشت خاطر نشان کرد: بر اساس آخرين آمار تاکنون، 41 طرح شهرستان در 2 بخش اشتغال روستايي و فراگير در کارگروه اشتغال گيلان مصوب و به بانک معرفي شده که مجموع اعتبارات اين طرح ها، 19 ميليارد و 568 ميليون تومان است.
وي با تاکيد بر اينکه متقاضيان تسهيلات اشتغالزايي بايستي از پشتوانه بازپرداخت برخوردار باشند، تصريح کرد: هدف دولت از پرداخت اين گونه تسهيلات ، پول پاشي نيست بنابراين بايستي به هدف نهايي و ايجاد اشتغال منجر شود.
فرماندار شهرستان رشت بيان داشت: بانک نيز ضمن دقت در پرداخت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و فراگير بايستي به روند پرداخت ها سرعت داده و تسهيل در کارها را داشته باشند.
وي در ادامه سخنانش با بيان اينکه شهرداران نيز بايستي در کنار بخشداران در حوزه مربوط به تسهيلات اشتغال فعال باشند، تصريح کرد: به استنباط بنده، عدم حضور شهرداران در اين جلسه به اين دليل است که آنها تسهيلات اشتغالزايي را باور ندارند.
احمدي در خاتمه سخنانش با اشاره به فرارسيدن ماه مبارک رمضان از مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان رشت و کارکنان زيرمجموعه آنها خواست تا در اين ماه خوش روتر پاسخگوي ارباب رجوع باشند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، داراي 930 هزار نفر جمعيت است که 60درصد آنها شهري و 40 درصد روستايي هستند.
7286/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی