Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:36:17 GMT

مکاتبه برای جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۸۳۳۱

مکاتبه برای جذب ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر از نشست هم اندیشی با وزیر آموزش و پرورش پیرامون بحران نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد.

وی گفت: با توجه به بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش به دنبال بازنشستگی صدها هزار نفر طی سال های آینده، جلسه فراکسیون فرهنگیان در مجلس با حضور  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری کشور، وزیر آموزش و پرورش و معاونین و اعضای فراکسیون فرهنگیان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه در مورد تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بحث گفتگو و مقرر شد جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان داشت: با توجه به اینکه طی سالهای آینده بحران نیروی انسانی در آموزش وپرورش وجود دارد باید از هم اکنون نسبت به تدوین برنامه های عملیاتی با توجه به شرایط موجود آموزش وپرورش، آمار دانش آموزان و سایر مولفه های موثر اقدام شود.

وی بیان داشت:تشکیل مستمر جلسات کارشناسی برای آسیب شناسی وضعیت موجود و شناسایی ظرفیت ها از دیگر مصوبات این نشست تخصصی بود.

حاجی بابایی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: بنا بر اظهار وزیر آموزش و پرورش درخواست و آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به سازمان سنجش و آموزش کشور، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه وبودجه ارائه شده که باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی عنوان کرد: نحوه پذیرش دانشجو، نگهداری و هزینه های دانشگاه و سایر موارد در جلسات آینده تصمیم گیری می شود.

کد خبر 4297793

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد ماه مبارك رمضان بارش باران اشتغال خطبه های نماز جمعه برجام مشهد یاسوج مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود

 عبدالرسول پور عباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ گفت: تعداد ۶۶۰ هزار نفر متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان هستند و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات دفترچه مخصوص فرهنگیان  پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان کنکور علاوه بر نوبت اردیبهشت می‌توانند در نوبت تیر ماه هم شرکت کنند، نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است بنابراین در مرحله انتخاب رشته برای داوطلب ۴ نمره وجود دارد.
رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد اعلام می‌شود و چند روز پس از آن انتخاب رشته آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد