Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارتباط با مشتری صندوق پژوهش و فناوری شریف عنوان کرد: شرکت‌های رشدیافته و شرکت‌هایی که تغییرات چندانی را در یک بازه خاص داشته اند می‌توانند از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین گردهمایی واحد‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه شریف عصر امروز در پژوهشکده علوم و انرژی دانشگاه شریف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی، مدیر ارتباط با مشتری صندوق پژوهش و فناوری شریف در این مراسم با اشاره به آنکه ۹ سال از تاسیس صندوق می‌گذرد، بیان کرد: هدف صندوق پژوهش و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور بوده است تا آن‌ها بتوانند در هر مرحله از کارایی خود خدمات متنوعی را دریافت کنند.

وی با اشاره به این خدمات متنوع عنوان کرد: یکی از مهمترین خدمات صندوق پژوهش و فناوری بخش سرمایه گذاری است. مثلا شرکت‌های در حال رشد با مراجعه به ما می‌توانند از ظرفیت بخش سرمایه گذاری استفاده کنند یا برخی شرکت‌هایی که سرمایه گذاری را پیدا نکرده اند و به ارزش گذاری نیازمند هستند می‌توانند با مراجعه به بخش ارزیابی ما از این خدمت بهره‌مند شوند.

رئیسی ادامه داد: مهمترین خدمات صندوق پژوهش و فناوری که دغدغه برخی شرکت‌ها نیز است این است که آن‌ها نتوانند ضمانت نامه از سیستم بانکی دریافت کنند لذا سعی کردیم براساس آئین نامه این دغدغه را رفع کرده و ضمانت نامه شرکت‌ها را برای آن‌ها صادر کنیم.

به گفته وی در بخش اعطای تسهیلات شرکت‌های رشدیافته یا شرکت‌هایی که در بازه‌ای خاص تغییرات چندانی را داشته اند می‌توانند از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۶ یا ۷ میلیارد تومان نرخ تسهیلات را با رعایت ضوابط و شرایط دریافت کنند.

در ادامه فرهمند، مدیر فناوری دانشگاه شریف به معرفی خدمات دفتر ثبت پتنت پرداخت و عنوان کرد: امروزه پایه‌های اقتصاد کشور‌های پیشرفته بر اقتصاد دانش بنیان بنا شده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات تا ۸۰ درصد از دارایی‌های شرکت‌های بزرگ را دارایی‌های فکری تشکیل می‌دهند. منبع ایجاد ثروت در طی زمان تغییر قابل توجهی کرده است.

فرهمند با بیان اینکه برای شرکت‌های دانش بنیان که اصل شان بر پایه دانش است ثبت پتنت اهمیت خاصی دارد، اظهار داشت: موضوع مناسب نوآوری و گام افتخاری، شرایط احراز یک ایده به عنوان پتنت است در صورتی که محصول حتی توسط خود مخترع افشا شود قابلیت ثبت پتنت نخواهد داشت بنابراین واحد‌های فناور قبل از چاپ مقاله یا تبلیغات بایستی نسبت به ثبت پتنت اقدام کنند.

مدیر فناوری دانشگاه شریف اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای آشنایی با مالکیت فکری، همکاری با کانون پتنت برای پیگیری موارد درخواستی مثل ثبت اختراع محصولات دانش بنیان در خارج از ایران، ارائه خدمات مشاوره در جهت ثبت اختراع برای اساتید، دانشجویان و شرکت‌های پارک علم و فناوری از جمله خدمات دفتر پتنت دانشگاه شریف است.

فرهمند تاکید کرد: مالکیت پتنت به صورت مشترک به نام شرکت و دانشگاه ثبت می‌شود، اما قراردادی بین دانشگاه و شرکت منعقد خواهد شد که طی آن دانشگاه اعلام می‌کند تنها ۱۰ درصد مالکیت پتنت در اختیار دانشگاه است.

در ادامه همچنین علیرضا جعفری، بنیان گذار استارتاپ نواک به توضیح فعالیت خود پرداخت و بیان کرد: نواک پخش موسیقی آنلاین است من به همراه تیم ۲۰ نفره در این استارتاپ تلاش می‌کنیم تا ضمن رفع محدودیت ذخیره سازی موسیقی در سی دی و تلفن همراه فرهنگ کپی رایت را در جامعه جا بیندازیم.

بنیان گذار استارتاپ نواک گفت: ما کار خود را بعد از دریافت جایزه‌های متوالی در جشنواره‌ها و رویداد‌های بین المللی آغاز کردیم چرا که در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که باید از کار خود درآمد کسب کنیم و تنها شرکت در جشنواره‌های مختلف ملاک نیست.

در این مراسم همچنین نماینده شرکت دزمندآرت پروژه ساختمان طرشت برای پارک علم و فناوری دانشگاه شریف را معرفی کرد و گفت: پس از خرید زمین در سال ۹۵ به واسطه ارتباط و مشاوره از استادان و افراد صاحب نظر طراحی ساختمان را از مسکونی دستخوش تغییرات کردیم که آن را به واحدی فناور تبدیل کنیم. مثل بارگذاری سازه‌ها و تغییر در ارتفاع سقف ها.

پارسا زمین پروژه را ۳۴۴۷ متر مربع دانست و ادامه داد: زیربنای احداث شده ۲۵ هزار و ۸۷۰ متر مربع است که در ۱۵ طبقه و ۱۲۰ واحد به اضافه طبقات پارکینگی پس از بهره وری در اختیار پارک علم و فناوری دانشگاه شریف قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری دانشگاه شریف تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای تسنیم، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت کنکور ۱۴۰۳ | داوطلبان این توصیه‌های مهم را جدی بگیرند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند
  • کشور‌های بریکس می‌توانند به طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند