Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:25:57 GMT

خیرین مدرسه ساز سبب توسعه دانش در جامعه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۹۴۸۹

خیرین مدرسه ساز سبب توسعه دانش در جامعه می شوند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، گفت: فعالیت خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز زمینه ساز بستری برای رشد علم و آگاهی در یک کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی حسین حسین زاده صبح امروز سه شنبه ٢٥ اردیبهشت ماه ٩٧ در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان با اشاره به بٌعد معنوی فعالیت های مدرسه سازی در جامعه خاطر نشان کرد: در نگاه اول کار خیرین مدرسه ساز در قالب احداث یک ساختمان به نظر می آید،  اما از منظر دیگر این فعالیت خیرخواهانه زمینه ساز بستری برای رشد علم و آگاهی در یک کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این نوع فعالیت ها جامعه ما را که با مشکلات فراوانی رو به روست، در چنین جایگاه مقتدرانه ای در سطح منطقه و دنیا قرار داده است.

حسین زاده توجه به ارتقای نیروی انسانی را یکی از مولفه کشور های موفق دانست و تصریح کرد: امروز در دانشگاه های ما حدود ٥ میلیون نفر مشغول به تحصیل هستند که در بحث توسعه و پیشرفت مهمترین شاخص محسوب می شود و این طیف از فعالیت های آموزشی که در کشور ما انجام می شود، در منطقه بی نظیر است.

وی با بیان اینکه امروز محور توسعه، سرمایه انسانی است، افزود: اقدام خیرین مدرسه ساز تنها سخت افزاری نیست و پیامد های نرم افزاری زیادی را به همراه دارد که کشورمان را در چنین جایگاهی نشانده است.

حسین زاده گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر آموزش  و پیشرفت های علمی،  سبب شده است که مجموعه برنامه ریزان در این حوزه تلاش کنند و موجب ارتقای علم، آگاهی، دانش و آموختن در جامعه شوند.

وی همچنین گفت: در خورستان با همکاری های آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و استاندار خورستان تعامل  خوبی در این حوزه  ایجاد شده است و امیدواریم که با این همدلی های ایجاد شده، تا پایان سال ٩٧ تمامی مدارس کانکسی در استان برچیده شوند که مهمترین نتیجه آن اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جامعه سرمایه مدرسه مقام معظم رهبری نیروی انسانی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۹۵ درصد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد حدودا ۴درصدی در ۲ سال و نیم گذشته، به ۸۶.۸۴ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای غیرقابل انکار دولت مردمی دانست. در ابتدای دولت 10 هزار روستا شناسایی شد که به آب شرب سالم به صورت پایدار دسترسی نداشتند و طرحی با نام "جهاد آبرسانی" در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار محقق شود.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16 هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول