Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه حرفه‌ای فراهم شده است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، مجید قدمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتباری که برای دانش آموزان استثنایی در سراسر کشور هزینه می‌کنیم تقریبا سه تا پنج برابر بچه‌های عادی است چون برای بچه‌های اوتیسم و چند معلولیتی به پنج برابر می‌رسد اما سایر گروه‌ها سه برابر و دلیلش هم این است که خدماتی مثل سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی داریم و خوشبختانه وزرات آموزش و پرورش توانسته این اعتبار را برساند و ما نسبت به مدارس عادی وضعمان بد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به خصوص اینکه سرمایه گذاری ویژه‌ای برای دوره متوسطه حرفه‌ای کرده‌ایم که مخصوص دانش آموزان کم توان ذهنی است، ما زمینه ادامه تحصیل را برایشان فراهم کرده‌ایم و گرایش رشته‌ها را هم حرفه‌ای کرده‌ایم تا بتوانند شغل ساده‌ای انتخاب کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورعنوان کرد: برای تجهیزات این مراکز هم سال گذشته در انتهای سال و امسال به طور ویژه اعتباری پیش بینی کرده‌ایم و داریم تخصیص می‌دهیم تا کلیه مراکز کشورمان از نظر تجهیزاتی تکمیل شوند و مربیان خوبی را هم پیش بینی کرده‌ایم و حتی در استخدام نیروی انسانی به این جنبه هم توجه کرده‌ایم تا این عزیزان بتوانند دیپلم بگیرند و با همان حرفه‌ای که یاد می‌گیرند امکان اشتغالشان فراهم شود حتی از این دانش آموزان قبولی در دانشگاه هم داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در ارتباط با بخش آموزش متوسطه حرفه‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم و سر جمع اعتباری که برای دانش آموزمان هزینه می‌شود حدود 10 تا 12 میلیون تومان است در حالی که دانش آموزان عادی حدود دو و نیم تا سه میلیون تومان است.

قدمی با تاکید بر اینکه مدارس لرستان در شش ماه گذشته متحول شده است و همدلی و مدیریت خوب و حمایت‌های سازمان عمده‌ترین دلیل‌های این تحول بوده است، گفت: مهمترین مشکل در لرستان و بخصوص خرم آباد در بحث فضای آموزشی است که هماهنگی کردیم در حوزه اوتیسم و پروژه نیمه کاره‌ای که در مرکز هست اقدام ویژه‌ای انجام دهیم و مشکل کمبود فضا را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه خدمات حمایتی، فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی داریم و عمده ترین این فعالیت‌ها اجرای طرح سنجش است که تقریبا از 20 تا 25 خرداد آغاز می‌شود و دستورالعمل خدمات حمایتی هم ارسال می‌شود و کلیه هزینه‌هایی که دانش آموزان استثنایی دارند خانواده‌ها به ما اطلاع می‌دهند و ما پول آن را واریز می‌کنیم که حدود هشت ملیارد تومان از طریق خدمات حمایتی از خانواده‌ها حمایت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل