Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی در نشستی خبری به بیان توضیحاتی درباره این پرونده پرداخت.
به گزارش ایسنا، جوادالله قدمی در رابطه با پرونده پرونده فساد سه هزار میلیاردی در پاسخ به این سوال که چرا ۶ سال در خصوص این پرونده سکوت کردید؟ اظهار کرد: این پرونده در ابتدا با شکایت اداره کل حقوقی استان خوزستان علیه یکی از شعب بانک صادرات گروه صنعتی فولاد با طرح دعوایی که در دادسرای اهواز کرد، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هیچ موضوعی راجع به افراد یا کسان دیگری مطرح نبوده است و اداره حقوقی بانکی علیه یکی از شعبات خود به لحاظ اینکه به طور مثال ال‌سی‌های خارج از چارچوب صادر می‌کند طرح دعوا کرده بود که بعد از چند روز به بانک‌های دیگر تسری پیدا می‌کند که حدود ۷ بانک هستند که یکی از آنها بانک ملی بود.
وی افزود: بعد از یکی دو هفته از تشکیل پرونده نام بانک ملی برده شد که ۲ نفر از کارکنان بانک ملی یعنی رئیس منطقه آزاد کیش و یکی از روسای شعبه بانک ملی کیش را دستگیر می‌کنند که از اینجا باعث شد که بانک ملی در این پرونده دخالت داشته باشد.
وکیل بانک ملی در پرونده ۳ هزار میلیاردی در خصوص دلیل انتخابش برای وکالت این پرونده اظهار کرد: با توجه به شناختی که همکاران از من داشتند و بانک ملی سرمایه ملی ما و بزرگترین بانک جهان اسلام بود به این موضوع به عنوان وکیل بانک ملی ایران ورود پیدا کردم.
قدمی تصریح کرد: گروه امیرمنصور آریا در مقطع دیگری نیز تقاضای وام کرده و تمام مجوزهای دولتی مربوط را نیز دریافت کرده بود ولی بانک ملی زیر بار نرفته و درخواست این مجموعه را نپذیرفت و در نهایت در اوایل سال ۷۸ گروه آریا به ال‌سی‌های داخلی روی آورد.
وی گفت: آن زمان بانک ملی خواسته‌ گروه آریا - که در دولت وقت به شدت نفوذ و مجوزهای لازم را داشت- برای دریافت ۱ میلیاردقبول نکرد و به این دلیل بانک ملی را مستحق این دانستم که وکالتش را بپذیرم.
قدمی در خصوص اینکه اعلام شده در روز حضور خاوری همراه وی در دادگاه حضور داشته، گفت: روزی که ما به آنجا رفتیم با حضور آقای خاوری در اهواز تقارن پیدا کرد. من تازه می‌خواستم بروم اعلام وکالت و ثبت وکالت در پرونده کنم. اینگونه نبود که من از قبل اعلام وکالت کرده باشم و آن موقع بخواهم به همراه خاوری در دادگاه حضور یابم. از طرفی اصلاً لزومی نداشت که کسی بخواهد همراه خاوری برود.
وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: آقای خاوری تحصیل‌کرده رشته حقوق و مدرس دانشگاه بود و از اصطلاحات و مفاهیم اولیه حقوقی ‌آگاه بود و وقتی از ایشان دلیل حضورش را سوال کردم گفت که دادگاه ما را جهت اخذ توضیح خواسته است نه اخذ دفاع. همچنین لازم است بدانیم که اخذ توضیح برای غیر متهم است و اخذ دفاع برای متهم و چه معنا داشت که کسی بخواهد به عنوان وکیل همراه آقای خاوری باشد.
قدمی خاطرنشان کرد: بعد از اعلام وکالت درخواست مطالعه پرونده را کردم که قاضی گفت چون در حال تحقیقات محرمانه هستیم امکان ندارد که شما پرونده را مطالعه کنید.
وی توضیح داد: قبلا یکی دو نفر از کارمندان بانک ملی بازداشت شده بودند و خانواده‌های آنها خیلی به بانک فشار می‌آوردند که از وضعیت آنها مطلع شوند. به همین دلیل رفتم تا اطلاعات اولیه‌ای را به دست بیاورم تا در اختیار خانواده‌شان بگذاریم. کلا در مدت زمانی که در دادگاه حضور داشتم با حضور قاضی همراه بود و نهایتاً فاصله زمانی بین نیم ساعت یا سه ربع ساعت طول کشید و چون به دلیل مراسم یکی از بستگان بلیط برگشتم را نیز از قبل تهیه کرده بودم ساعت ۱۲ همان روز از اهواز برگشتم.
وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، گفت: بعدا توسط برخی از دوستانی که همراه آقای خاوری بودند مطلع شدم که ایشان تا عصر همان روز مشغول پاسخگویی به سوالات قاضی بوده‌اند و بعد از مراجعت نیز دیگر ایشان را ندیدم و ارتباط تلفنی نیز با وی نداشتم.
قدمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی و به چه طریقی متوجه فرار آقای خاوری شدید؟ گفت: من اطلاعی از اینکه بانک ملی شعبی در خارج از کشور دارد، نداشتم. آقای خاوری حدود دو هفته قبل از اینکه به دادسرای اهواز احضار شود به همراه سایر اعضای هیأت مدیره بانک PLC لندن که یکی از بانک‌های ایرانی است برای اعزام تقاضای مأموریت کرده بودند و مجوزهای این مأموریت قبلا از سوی وزارتخانه مربوطه صادر شده بود و ایشان هم به همراه اعضای هیأت مدیره برای انجام مأموریت رفتند که با پیگیری‌هایی که انجام دادم مشخص شد که ایشان بعد از انجام مأموریت دیگر به سمت ایران مراجعت نکردند و استعفای خود را در بانک ایرانی در لندن، به ایران اعلام کردند.
وی در خصوص نقش بانک ملی در این پرونده اظهار کرد: بانک ملی در این رابطه نقش تنزیل کننده داشت و این مسأله برای بانک ملی سوددهی داشت. در واقع بانک ملی ال‌سی را صادر نمی‌کرد و فقط تنزیل‌ها دست بانک ملی بود و در اصل بانک ملی اسناد تعهدآور غیرقابل برگشت بانک صادرات را تنزیل می‌کرد.  
وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی در خصوص طرح ارتباطش با فرار خاوری تصریح کرد: اولین بار اینکه چه کسی به عنوان وکیل همراه آقای خاوری رفت و نگذاشت که وی را بازداشت کنند، در جلسه دوازدهم دادگاه مه‌آفرید خسروی در اواسط خردادماه سال ۹۱ مطرح شد.
وی افزود: با مشاهده سیر زمانی پرونده، آقای خاوری در تاریخ ۳۰ شهریورماه سال ۹۰ در اهواز حضور پیدا می‌کند و اولین بار هم وکیل گروه آریا این مسأله را بیان می‌کند که در اواسط خرداد ۹۱ یعنی ۸ ماه و نیم بعد از این ماجرا بوده است. سوالم این است که یعنی در کشور هیچ یک از دستگاه‌های امنیتی، نظارتی، قضایی و انتظامی هیچگونه اطلاعی نداشتند و آن وقت یک وکیل از موضوعی باخبر است و می‌خواهد آن را کشف کند؟
قدمی در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون در خصوص این پرونده سکوت کرده بودید؟ اظهار کرد: از اساس نیازی به پاسخ در این رابطه نبود اما به دلیل تنویر افکار عمومی تصمیم گرفتم این مسأله را با اصحاب رسانه در میان بگذارم تا واقعیت موضوع مشخص شود.
وی در رابطه با میزان دستمزد خود در پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: مبلغ دستمزد را بر اساس تعرفه قانونی قبول کردم و بر اساس آن با بانک ملی قرارداد بستم. تا به این لحظه هم حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام و تاکنون ریالی دریافت نکرده‌ام و این در حالی است که بالغ بر ۱۸۰۰ ساعت برای مطالعه پرونده در بانک وقت گذاشتم.
وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی در خصوص اینکه آیا ممنوع‌الخروج از کشور است یا خیر؟ گفت: تا این لحظه هیچ ارگان یا نهادی از من تحقیق نکرده و ممنوع‌الخروج هم نیستم.
قدمی در ر رابطه با این موضوع که آیا انتسابش به یکی از مقام‌های ارشد قضایی صحت دارد یا خیر؟ گفت: نه تنها این موضوع صحت ندارد بلکه داماد سایر مسئولان عالی دستگاه قضایی هم نیستم. دلیل اصلی مطرح شدن موضوع این بود که چرا یک قاضی باسابقه در این پرونده به عنوان وکیل انتخاب شده است.
وی در رابطه با میزان مبالغ این پرونده گفت: عدد و ارقام بر اساس ال‌سی‌های صادر شده و وصول نشده همگی جزو حقوقی بود که باید عایدی بانک می‌شد که این امر صورت نگرفت و تا قبل از تشکیل این پرونده بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در روز سررسید پرداخت شد و اعداد باقیمانده بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود.
وکیل بانک ملی در پرونده فساد سه هزار میلیاردی در پاسخ به این سوال که آیا دستور مستقیمی از سوی آقای خاوری در مدارک دیدید یا خیر، گفت: هیچ دستور مستقیمی از سوی وی ندیدم و موضوع مطرح این بود که چرا تمام تنزیل‌ها به یک شرکت داده شده است. موضوع اصلی عدم نظارت صحیح از سوی خاوری بیشتر مطرح بود و اینکه وی باید در بازرسی‌ها مسئولیت خود را درست انجام می‌داده است.
قدمی در پایان این نشست که در محل پایگاه اطلاع رسانی رکنا برگزار شد، افزود: البته بحث اصلی مطرح شده، موضوع رشوه است که باید برگردانده شود و اینکه آقای خاوری پول بانکی را با خود برده باشد مطرح نبوده است. برچسب ها: اختلاس سه هزار میلیاردی ، فساد ، بانک ملی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اختلاس سه هزار میلیاردی فساد بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل