Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدزاده گفت: در سال ۹۵ سهم ریل از بازار به ۴۰ میلیون تن و در سال ۹۶ به ۴۷ میلیون تن افزایش یافته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی ریلی با بیان اینکه شرکت راه آهن یک بنگاه اقتصادی و تجاری است، اظهار کرد: راه آهن باید مجموعه اقتصادی درآمدزا باشد تا از طریق آن بتوانیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه بار سهم راه آهن از بازار طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ تنها بیست درصد بود، گفت:از سال ۸۵ تا ۹۲ با وجود خصوصی سازی راه آهن ما با کاهش سهم این بازار در حوزه بار مواجه شدیم بطوریکه در سال ۹۲ سهم بار از راه آهن بسیار کاهش یافت.

محمدزاده با اشاره به اینکه از سال ۹۲ راه آهن سهم ریل از بازار خود را افزایش داده است، افزود: طی سه سال گذشته راه آهن تعرفه‌های خود را به نوزده درصد رساند و ما از سال ۹۲ شاهد افزایش حجم بار از بیست میلیون تن به ۳۳ میلیون تن شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ حجم میزان حمل بار ۳۳ میلیون تن بود، ابراز کرد:در سال ۹۵ سهم ریل از بازار به ۴۰ میلیون تن و در سال ۹۶ به ۴۷ میلیون تن افزایش یافته است. طی ۹۰ سالی که راه آهن در ایران افتتاح شده است این حجم حمل بار بی‌سابقه است.

مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۶ سهم بازار راه آهن ازاقتصاد ایران ۳۰.۳ میلیون تن کیلومتر بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه علت عدم رقابت‌پذیری ریل با سایر بخش‌ها تنها مسئله قیمت سوخت نیست گفت:به دلیل دریافت بیست درصدی عوارض از راه آهن میزان استقبال از بخش حمل و نقل ریلی کاهش یافته است.

محمدزاده با اشاره به مسئله بهره‌وری و استفاده از آن در این حوزه گفت: ما باید بتوانیم بهره‌وری خود را از این بخش افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه راه آهن تنها یک بنگاه حمل و نقل است، گفت: راه آهن بنگاه دانشی نیست بنابراین بخش آموزش خود را واگذار کرده است و نتیجه آن این است همکاران ما در راه‌آهن نسبت به وظایف خود بیشتر آگاه شده و از ظرفیت‌های این بخش استفاده بیشتر می‌کنند.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: ما باید بتوانیم برای رشد راه آهن از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و این آموزش نشان دهنده یک اقدام جدی در این حوزه بوده است بنابراین باید این چنین آموزش‌هایی با جدیت و قوت بیشتری ادامه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش خواهیم کرد از تجربیات راه آهن ایتالیا بیشتر استفاده کنیم و به همین منظور تا یک ماه آینده دور جدید آموزش با کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه انتقال یک تن کیلومتر بار از جاده به ریل باعث صرفه‌جویی ۳۵ سی‌سی سوخت می‌شود گفت: همکاران ما باید تلاش کنند که سهم بیشتری از حمل بار را به بخش ریل انتقال دهند.
ارتقا سطح دانش کارکنان اصلی‌ترین شاخصه موفقیت به شمار می‌رود

در ادامه این برنامه نیوچیگولانی معاون پروژه‌های بین‌المللی کشور ایتالیا گفت: به عنوان نماینده کشور ایتالیا برای انجام پروژه‌های ریلی در ایران تعهد می‌دهم. برگزاری چنین دوره‌هایی باعث افزایش روابط بیشتر بین دو کشور می‌شود.

وی افزود: نتیجه برگزاری چنین دوره‌های باعث انتقال فرهنگ و دانش دو کشور می‌شود.

معاون پروژه‌های بین‌المللی کشور ایتالیا بیان کرد: آموزش دارایی هر کشور به شمار می‌رود و بدون آن رشد و توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

چیگولانی تصریح کرد: طی برگزاری این دو دوره آموزشی نه تنها اطلاعات افزایش می‌یابد بلکه بخش‌های مربوط به نوآوری در این حوزه نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های موفقیت در این حوزه آن است که بتوانیم سطح دانش کارکنان را ارتقا دهیم چرا که آموزش کمک می‌کند که میزان تولیدات باکیفیت در این بخش افزایش یابد.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی ریلی امروز با حضور سعید محمد‌زاده مدیرعامل شرکت راه آهن و روسای دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.