Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی منطقه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش وبدا، با عقد قرارداد مشترک برای تولید انبوه سلول با مصارف بالینی بین شرکت دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان سرمایه‌گذار و پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی به عنوان دارنده دانش فنی، شرکت سل تک فارمد به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه تولید صنعتی محصولات و فرآورده‌های سلولی در بهمن ماه سال 92 تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهداف تاسیس این شرکت می‌توان به تولید انبوه سلول، تجاری سازی محصولات سلولی، ژن درمانی و مهندسی بافت، همکاری با مراکز و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی برای توسعه محصولات جدید و حرکت به سوی صادرات فناوری اشاره کرد.

در حال حاضر این مجموعه با ساخت اولین کارخانه تولید انبوه سلول با ظرفیت 4500 محصول سلولی خودی (اتولوگ) توانسته گام مهمی را در توسعه و تجاری‌سازی پزشکی بازساختی و سلول درمانی در کشور بردارد.

کارخانه تولیدی سل تک فارمد در فضایی بالغ بر 1300 متر مربع در شرکت دارویی تولید دارو واقع شده که شامل پنج خط تولید مجزا، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، انبارهای دارویی، امکانات اتوماسیون و سرورهای کنترلی است.

این کارخانه با داشتن بالاترین استانداردها بر اساس معیارهای آمریکا و اروپا، از نظر ظرفیت تولید در حال حاضر یکی از ده مرکز تولید محصولات سلولی در سطح جهان است و در صورت استفاده از فرآورده سلولی غیر خودی(آلوژن)، ظرفیت تولید این کارخانه به حداقل 50 هزار ویال سلولی در سال قابل افزایش است.

در مراسم بهره برداري از اين كارخانه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

در همین زمینه: بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در ایران افتتاح شد امضای سند همکاری‌های حوزه سلامت بین ایران و سریلانکا افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه بهره‌برداری از ۱۸ پروژه بهداشتی، درمانی در سفر وزیر بهداشت به سبزوار افتتاح چند طرح درمانی در اهواز با حضور وزیر بهداشت افتتاح چند طرح بهداشتی، درمانی در سفر وزیر بهداشت به خوزستان سفر وزیر بهداشت به استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

طی حکمی از سوی هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی بعنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.
معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از جمله مسئولیت‌های رضا عطایی در این شرکت بوده است.
ضمنا در این حکم، از زحمات مهندس رضا نعیمی مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی