Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@12:02:16 GMT

جالب ترین سوتی‌های برنامه‌های پخش زنده

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۱۰۱۹

جالب ترین سوتی‌های برنامه‌های پخش زنده

به گزارش پارس نیوز، 

 

اخیرا شاهد یک سوتی جدید از آقای رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» بودیم که نام گلزن برتر ایرانی مسابقات فوتسال بانوان آسیا را اشتباه اعلام کرد و سرمربی تیم هم خیلی متین، این سوتی آقای مجری را رفع و رجوع کرد! خوشبختانه یادآوری سوتی هایی که مجری ها و بازیگران و سایر هنرمندان وطنی داده اند، خیلی سخت و دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا انگار در این باره به خودکفایی رسیده ایم و حتی بعضی ها را هم می توانیم در حد بین المللی صادر کنیم. به‌خصوص گزارشگران ورزشی، مثل جواد خیابانی که خودش هم بارها به این که بدون سوتی نمی تواند مسابقه ای را اجرا کند، اشاره کرده است. یا جریان استاد «علیفر» که یک کاربر فضای مجازی با تغییر نام سازنده استادیوم محل بازی در ویکی‌پدیا به «امیر دولاب»، باعث گاف تاریخی جناب علیفر شد. ماجرای «خاله نرگس و ماشین لباسشویی فرنود» هم که جزو اتفاقات نادر پخش زنده های تلویزیون بود. یا لهجه و زبان آن مجری خونگرمی که می خواست از یک توریست خارجی درباره هوا سوال کند و می پرسید: «هوا چطور؟ هوا گرم؟» یا حضور یک کودک در برنامه ماه عسل و شیرین‌کاری صوتی اش(!) و عکس العمل احسان علیخانی به این صدا. امروز می‌خواهیم چند نمونه از بامزه‌ترینِ این ماجراها را مرور کنیم.

 

وطنی ها

فصل‌های مختلفِ برنامه هفت گنجینه ای از سوتی ها و گاف ها بود. چه موقعی که فریدون جیرانی نمی دانست هنوز روی آنتن است و از نیاز مبرمش به دست شویی گفت، چه آن وقتی که مسعود فراستی در نقد فیلمی، توصیفی عجیب برای کارگردانش به کار برد و فیلم سازی او را با واژه ای عجیب‌تر تعبیر کرد. هرچند مجری بعدا اعلام کرد در هیاهوی برنامه متوجه حرف منتقد نشده و از مردم و کارگردان عذرخواهی کرد.

گاف بزرگ تر این برنامه این بود که در فصلی دیگر، منتقد برنامه خیلی غیرمنتظره با سیگار و زیرسیگاری جلوی دوربین آمد و مشغول صحبت شد. هرچند دوربین به اشتباه استودیو را نشان داده بود ولی به هرحال در نوع خود بی سابقه بود. البته این بی هوا روشن شدن دوربین ها و میکروفن ها بارها کار دست مجریان و مهمانان برنامه ها داده است.

خانم مژده لواسانی یکی از برنامه هایش را این طور شروع کرد که «سلام، امروز شنبه است و اتفاقا اول هفته»! انگار به طور اتفاقی این شنبه اول هفته هم شده است. یا در برنامه دیگری مهمان برنامه که داشت ماجرایی را تعریف می کرد، به جای آن که بگوید «بعد از تولد پسرم»، گفت «بعد از تولید بچه ام»!

سوتی های برنامه های خانم آزاده نامداری هم در زمان اجرایش ستودنی است. حتما چندین کلیپ از شکستن دکور و میز و صندلی در زمان اجرایش را دیده اید و عکس العمل شدیدش به این موارد را به یاد دارید. دلیل تعریف کردن دختران حمید استیلی از بازی با پدرشان جلوی دوربین زنده هم یکی از آن گاف های خط قرمزی بود که با درایت مجری به خیر گذشت.

یکی دیگر از سوتی هایی که در ذهن ها ماندگار شد، جریان «قطر به سفر» بود که آقای حیاتی، اخبارگوی باسابقه سیما به جای «سفر به قطر» به زبان آورد و حتی خودش هم خنده اش گرفت!

 

 

خارجی ها

گزارشگری، اجرا یا گویندگی خبر هیچ فرقی ندارد، هر کدامش اگر برنامه زنده باشد تبدیل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا بعد از کار در معدن زغال سنگ می شود. لابد شما هم معتقدید شغل شما بعد از کار در معدن، رده دوم سخت ترین مشاغل را دارد اما تصاویری را که در ادامه می بینید با توضیحاتشان بخوانید تا متوجه شوید اجرای برنامه زنده چه دردسرهایی دارد و گاهی حتی اگر خود گزارشگر، مجری یا گوینده سوتی ندهد هم ممکن است یک سوتی بامزه اتفاق بیفتد. مثل:

وقتی ویندوز سیستمی که برنامه آب و هوا را نشان می دهد هنگ می کند. خب در برنامه ای که تصویرش را می بینید مجری آب و هوا سعی کرد ماجرا را طبیعی جلوه بدهد و کل پیام ویندوز را هم خواند!

ممکن است یک کارشناس باشید که از اسکایپ، در حال تحلیل بازارهای جهانی هستید و خودتان را خیلی مطلع نشان می دهید اما بی خبرید که درست پشت سرتان و جلوی میلیون ها بیننده کودک فسقلی شما در حال شیطنت است.

گزارشگر زنده مسابقات ورزشی این دردسر را دارد که یک هوادار سر برسد و جلوی دوربین تیم حریف را به فحش ببندد یا فدای تیم خودی بشود. اما این گزارشگر گرامی با چند مشت و یکی دوتا فحش کوچولو از پس هوادار برآمد.

مجری اخبار جدی هم که باشید ممکن است روی زیورآلاتتان حساس باشید و آنقدر وسواس به خرج بدهید که متوجه شروع برنامه نباشید و این طوری غافلگیر شوید. بدتر این که تا یک دقیقه بعد تحت تاثیر ماجرا هی تپق بزنید.

خب این یکی از همه بدتر است؛ این که یکهو موج بلندی بیاید و جلوی چشم بیننده ها و به خصوص خانواده تان که حتماً بیننده اخبار هستند مثل یک موش آب کشیده دنبال راه فرار باشید.

مشکل کارشناس ها با شیطنت بچه هایشان تمامی ندارد. اما این یکی از این نظر جالب بود که همسر کارشناس با استتار خنده داری تلاش می کرد بچه را خارج کند و تمرکز کارشناس را به هم ریخته بود.

کارشناس هایی که با اسکایپ در پخش زنده شرکت می کنند ممکن است توسط بچه هایشان محاصره شوند اما حضور یک بچه شیطان در استودیو، مورد غیرمنتظره ای است که باعث نشاط مخاطب می شود.

و اما حضور یک سگ سیاه در برنامه زنده و مجری گرامی که سعی می کند ترسش را مخفی کند اما نمی تواند. خیلی سخت است از چیزی بترسید و درست وقتی که امکان واکنش ندارید به سراغ شما بیاید.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فوتسال ذهن فضای مجازی بازی تلویزیون برنامه هفت مسعود فراستی سیگار دوربین تولد معدن ویندوز آب و هوا خانواده موش آب و هوا خانواده فضای مجازی فوتسال پارس پخش زنده پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان از امروز؛ ۳ اردیبهشت لغایت ۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد و برای آن شعار "اصفهان شهر زنده، شهر زندگی" در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان با حضور اهالی رسانه و کمال حیدری، معاون فرهنگی شهرداری اصفهان و میثم بکتاشیان دبیر هفته فرهنگی اصفهان در شبستان مسجد لطف الله برگزار شد.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اصفهان گفت: مقام معظم رهبری اصفهان را شهری زنده معرفی کردند که به معنای واقعی کلمه زنده بودن در سطح شهر اصفهان را درک می‌کنیم و در راستای هفته فرهنگی اصفهان 350 برنامه در مناطق مختلف برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد 70 برنامه در شهر اصفهان؛ در مناطق 15 گانه این شهر و ناژوان برگزار خواهد شد.

کمال حیدری تولد شیخ بهایی؛ شخصیت برجسته جهان اسلام را علت برگزاری هفته فرهنگی اصفهان اعلام کرد و افزود: برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان باید به گونه‌ایی باشد که از افراد ذی‌نفع تجلیل شود و باید در این راستا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان شهر استفاده کنیم؛ در همایشی که در اصفهان برگزار شد حدود هزار نوجوان شرکت کردند که از این تعداد 100 نفر به برنامه نهایی راه پیدا کردند و این ایفای نقش آن‌ها سبب شناسایی و بروز استعدادهای آن‌ها هم شد.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز در خصوص جشنواره نقاشی پوپک بیان کرد: جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان نقاشی پوپک برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است. در این دوره از جشنواره نه هزار و 933 نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و 211اثر از 28 کشور دنیا برای این جشنواره ارسال شده است که هشت هزار و 121 اثر از 294 شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید.

میثم بکتاشیان در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی پوپک تصریح کرد: از 28 کشوری که آثار خودشان را فرستادند 5 کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با 327 اثر،روسیه 244 اثر، ارمنستان 218اثر،کویت 129اثر و ترکمنستان 91اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی در خصوص هفته فرهنگی اصفهان گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در چند محور دسته‌بندی شده است برای مثال در حوزه موسیقی اصفهان هنرمندان این شهر در قالب گروه‌هایی به اجرای آثار خود خواهند پرداخت و در خصوص تئاتر خیابانی در 25 نقطه شهر اصفهان فعالیت گروه‌های مختلف را خواهیم داشت. در خصوص نمایش خیمه شب بازی که خاستگاه آن اصفهان است به صورت نمایش خودرویی در مدارس اصفهان و نقاط دیگر شهر اجرا خواهیم کرد.

بکتاشیان در پایان تاکید کرد: در بخش ورزشی هم در این هفته پیش‌قدم شدیم و در 4 رویداد ورزش همگانی اجرای برنامه خواهیم داشت که شامل ورزش پهلوانی، باستانی و زورخانه‌ایی، چوگان و تجمع و پیاده‌روی در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی اصفهان است. همچنین در خصوص بعد سلامت روان و جسم هم به صورت ویژه برنامه ‌ریزی‌هایی شده است که در 250 مدرسه قاصدک سلامت خواهیم داشت و در نهایت به بازی‌های بومی و سنتی هم توجه خاصی شده که در این هفته فرهنگی برگزار خواهد شد که ان شاءالله در سایر حوزه‌ها هم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • ماجرای دست زدن یک انگشتی بچه ها در تلویزیون از زبان عمو قناد |‌ ویدئو
  • پخش «سرسفره خدا» همچنان از شبکه کودک
  • خشم گواردیولا: نمی‌دانم چطور زنده مانده‌ایم!
  • افشاگری از برنامه افغان‌ها برای خرید ملک در ایران
  • ببینید | سوتی عجیب مریم امیرجلالی؛ اراک کشور است؟ / خانم بازیگر سیتیزن کدام کشور خارجی است؟