Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@07:45:16 GMT

کرباسچی: قطعا افشانی بهترین گزینه نبود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۱۰۲۶

کرباسچی: قطعا افشانی بهترین گزینه نبود

به گزارش جهان نيوز، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ، در خصوص اینکه اعضای شورای شهر یکی از معیار‌های انتخاب شهردار تهران را داشتن شخصیت ملی عنوان کردند، با این تفاسیر آیا شهردار تهران را شخصیتی ملی می‌دانید، اظهارداشت: نمی‌توان مطلقا معیار‌های یک فرد که دارای شخصیت ملی باشد را مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده قطعا موافق نیستم که شهردار انتخاب شده بهترین گزینه انتخابی است، اما معتقدم باید به انتخاب شورای شهر احترام بگذاریم.

شهرداری از حالت شعاری خارج شود
وی افزود: اگر می‌خواستم به تنهایی برای اداره شهر تهران فردی را انتخاب کنم، ممکن بود که انتخابم متفاوت باشد، اما اکنون افشانی با وجود حاشیه‌ها و حرف‌ها به عنوان شهردار انتخاب شده و ما باید وی را به عنوان سکاندار شهرداری تهران بپذیریم.

کرباسچی با اشاره به مطالبات مردم و جریان اصلاحات، تصریح کرد: مردم می‌توانند همه روزه آثار سوء یا سودمند عملکرد شهرداری را در زندگی خود نظاره کنند، لذا معتقدم شهرداری باید واقعی عمل کند و از حالت شعاری خارج شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: شفاف بودن عملکرد شهرداری فرع بر این است که کاری انجام شود و بعد بگویند که در آن فسادی صورت نگرفته، لذا اگر شهردار کاری برای شهر تهران انجام ندهد، دلیلی ندارد که دم از شفافیت بزند. اگر ادعا کنیم که تنها هدفمان در شهرداری شفافیت است، یعنی کاری را فراموش کرده و حرف‌های شعاری می‌زنیم.

افشانی با وجود حاشیه‌ها بنا بر مصلحت و ملاحظات شهردار شد
کرباسچی تأکید کرد: اکنون حدود یک چهارم فرصت شورای شهر گذشته و شخصی که مورد قبول اعضاء واقع شده بنابر مصلحت و یا ملاحظاتی رأی آورده، لذا در برهه زمانی کنونی باید اولویت‌های مردم سنجیده شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مالیات کلانی توسط شهرداری از مردم دریافت و این سازمان با هزینه گزافی اداره می‌شود؛ لذا باید دانست که شهرداری محلی برای ایجاد اشتغال بدون در نظر گرفتن نتیجه نیست.

گفتی است که اخیرا محمد قوچانی، نایب‌رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران طی یادداشتی، با انتقاد از عملکرد شورای شهر و عدم برنامه مشخص برای اداره شهر تهران تیغ نقدش را به سمت حزب اتحاد ملت برده و تاکید کرده عملکرد این حزب به‌شدت ضدجبهه‌ای بوده که درنهایت نتیجه منطقی این چپ‌روی و تک‌روی حذف هر سه نامزد شد که در میان آنان افراد مناسبی هم بودند. قوچانی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را هم از نقد بی‌نصیب نگذاشته و تصریح کرده متاسفانه نظام مشارکت و تهیه فهرست انتخاباتی جبهه اصلاحات در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دارای ایراداتی اساسی است. این عضو حزب کارگزاران همچنین تاکید کرده یک جریان سیاسی در جبهه اصلاحات از فردای دوم خرداد ۷۶ کوشید با مصادره رهبری این جریان، خود را مساوی اصلاحات نشان دهد و نه به قبل از خود و نه به بعد از خود بهایی نداد.

همچنین عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان اخیرا با بیان اینکه بی تردید ظرفیت ملی امثال حجتی و بی طرف از افشانی بالاتر است، گفت: حق اعضای شورای شهر است که شهردار تهران را انتخاب کند و اگر نهاد‌های دیگر با شهردار هماهنگ باشند، مشکلات پایتخت حل خواهد شد. می‌توان گفت که روند انتخاب شهردار تهران کاملا دموکراتیک بوده است. حتما می‌شد نیرو‌هایی در حد بالاتر از آقای افشانی را در ذهن مرور کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

با حضور مسئولان شهری زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح زورخانه ده‌ونک امشب علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، زهرا شمس‌احسان و مهدی بابایی از اعضای شورای شهر ،حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12 و حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از پهلوانان و ورزشکاران و اهالی محله ده‌ونک برگزار شد. 

حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده‌ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد، ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چرا که سایر مجموعه‌ها معمولاً مالکیت خصوصی یا دولتی دارند. 

وی تصریح کرد: تلاش این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفط کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره‌وری بیشتر از آن داشته باشیم. با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی ادامه داد: ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ و دین و مذهب ما دارد و در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

شهردار منطقه 3 گفت: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم. 

وی درباره سایر پروژه‌های ده‌ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم‌برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم، بیان کرد:  کتابخانه ده‌ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود. همچنین سرای محله ده‌ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است