Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:02:34 GMT

62 میلیارد ریال برای آموزش دهیاران تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۱۸۰۲

62 میلیارد ریال برای آموزش دهیاران تخصیص یافت

کاشان - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تخصیص 62 میلیارد ریال برای آموزش دهیاران در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار هفته گذشته متناسب با جمعیت روستایی بین استان ها تقسیم شد.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی توسعه و ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل بیان کرد: گام برداشتن در راه توسعه و آبادانی روستاها تنها با تزریق منابع مالی کارساز نیست و نباید گذاشت نیروهای اندیشمند، توانمند، خلاق و هوشمند از روستاها مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای به دست آوردن سهم بیشتر از گردش مالی صنعت گردشگری باید با رویکرد مبتنی بر اندیشه ورزی در زمینه آموزش اقدام کرد که این مهم هم اکنون در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال انجام است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اضافه کرد: جمعیت روستایی کشور از سال 1359 تا کنون که نزدیک به 23 میلیون نفر بود، تفاوتی نکرده و هم اکنون در زمینه منابع دهیاری، بخشداری و همچنین تامین مالی در روستاها کمبودی نیست، اما اندیشه و خلاقیت وجود ندارد.
او با اشاره به مهاجرت جوانان دانش آموخته و برخوردارهای مالی و فرهنگی از روستاها گفت: وظیفه دهیاری ها سنگین تر و بیشتر از شهرداری هاست و بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سالمترین مدیران در دهیاری ها با کمترین منابع بهترین فعالیت ها را انجام می دهند.
جندقیان در ادامه عنوان کرد: هم اکنون 800 واحد بوم گردی در کشور وجود دارد که استان اصفهان با 207 واحد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و استان های کرمان و یزد نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی گفت: بوم گردی یکی از زیرشاخه های مهم توسعه گردشگری و ایران از نخستین کشورهایی می باشد که در توسعه بوم گردی گام برداشته اما با تاسف گردش مالی حاصل از آن اندک است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: گردش مالی گردشگری در جهان هشت هزار و 200 میلیارد دلار است و سهم ایران از این صنعت نزدیک به 11.8 میلیارد دلار (نزدیک به 6 درصد) می باشد.
وی بیان کرد: نزدیک به 500 روستای هدف گردشگری در کشور وجود دارد که براساس تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 100 روستا باید در مدت پنج سال، سالانه یک میلیارد ریال کمک دریافت کنند.
به گفته وی، با وجودی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال نخست این طرح (1395) به تعهداتش عمل نکرد، یک میلیارد ریال بودجه در این بخش تزریق شد که با توجه به پویایی روستاهای هدف گردشگری در سال دوم 180 روستا زیر پوشش قرار گرفت.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی راه اندازی بنیاد حامیان روستاها با عنوان «خیرین روستا» را پیشنهاد کرد.
سید جواد ساداتی نژاد گفت: با اجرای این طرح اگر نیکوکاری 40 درصد در روستاها سرمایه گذاری کند، 60 درصد دیگر اعتبار مورد نیاز می تواند با مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و بنیاد مسکن تامین شود.
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از جمعیت 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفری کشور افزون بر 20 میلیون و 730 هزار نفر (25.9درصد) در 62 هزار و 284 روستا ساکن هستند.
نخستین گردهمایی توسعه و ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران این شهرستان ها در باغ پرندگان کاشان برگزار شد.
شبد**6136/8123**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دهياريها آموزش كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند