Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:48:06 GMT

تجمع احزاب کرد عراقی در مقابل دفتر سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۱۸۹۷

تجمع احزاب کرد عراقی در مقابل دفتر سازمان ملل

اربیل- ایرنا- شماری از اعضا و هواداران شش حزب کردستان عراق ضمن رد نتایج انتخابات پارلمانی این منطقه، عصر سە شنبە در اعتراض بە نتایج انتخابات در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در اربیل تجمع کردند.

احزاب جنبش تغییر ،جماعت اسلامی ،ائتلاف برای دمکراسی و عدالت، اتحاد اسلامی، حرکت اسلامی و شیوعی کردستان عراق، مدعی تقلب گستردە از سوی دو حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق در انتخابات پارلمانی اخیر عراق شدە و نتایج آن را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات پارلمانی عراق برای تعیین 329 نماینده پارلمان از میان هفت هزار نامزد، روز شنبه گذشته 22 اردیبهشت ماه برگزار شد و در منطقه کردستان عراق حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق کرسی های این منطقه را از آن خود کردند.
احزاب یادشده در تجمع عصر سه شنبه خود با قرائت بیانیە ای، خواستار همکاری سازمان ملل و نمایندگان کشورهای مختلف در عراق برای ابطال نتایج انتخابات شدند.
احزاب کرد عراقی معترض بە نتایج انتخابات، دو حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیە میهنی کردستان عراق را بە تقلب گستردە در انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان عراق و کرکوک متهم کردند.
بر اساس برخی گزارش ها، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، دستور بازشماری آرای استان کرکوک بە صورت دستی را صادر کرده است.
خاورم**351**4**1368

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات پارلماني عراق منطقه كردستان عراق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها

تلاش افغانستان و قرقیزستان برای کسب سهمیه جام جهانی فوتسال ادامه دارد و دو همسایه ایران، امروز مقابل هم صف‌آرایی آرایی کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی فوتسال که بین ۴ تیم بازنده مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود، افغانستان با شکست ۵-۳ عراق راهی دیدار نهایی شد.

در دیگر مسابقه این مرحله، قرقیزستان با پیروزی ۳-۲ مقابل ویتان راهی دیدار نهایی شد تا در نهایت افغانستان و قرقیزستان برای کسب سهمیه پنجم آسیا در جام جهانی به مصاف هم بروند.

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد