Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@23:54:08 GMT

فارغ‌التحصیلی 200 حافظ قرآن در موریتانی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۱۹۰۹

فارغ‌التحصیلی 200 حافظ قرآن در موریتانی

 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السراج؛ در سه شعبه این مرکز در کشور موریتانی، از فارغ‌التحصیلان تقدیر به عمل آمد.

شیخ «عبدالرحمن ولد حدن» رئیس هیأت مدیره مرکز و مؤسس آن گفت: یازده سالی که از تأسیس این مرکز می گذرد را می‌توان نقطه درخشانی در کشور دانست.

وی افزود: این مرکز در ابتدا فقط شش دانشجو داشت اما امروز بیش 3000 دانشجو در سه شعبه این مرکز درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این مرکز امروز در نقطه اوج خود قرار دارد، چون بیش از 200 حافظ قرآن کریم از جمله 50 دختر فارغ التحصیل می شوند.

از طرف دیگر آقای «محمد ولد اسلمو» به نمایندگی از والدین دانشجویان از تلاش‌های مرکز تشکر کرد و افزود : بسیاری از پدران و مادران، قرآن و احکام دینی را از فرزندان خود فرا گرفته‌اند و این معلومات تأثیر مثبتی در زندگی آن‌ها داشته است.

این مرکز که در سه شهر نواکشوت، روصو وبوکی در کشور موریتانی شعبه دارد، در نظر دارد تا دو سال آینده 600 حافظ قرآن را تربیت کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی