Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمدابراهیم خدایی، اظهار داشت: سازمان سنجش و آموزش کشور اوایل اردیبهشت ماه نامه ای را در زمینه تامین هزینه ارز برای ثبت نام و شرکت در آزمون های بین المللی زبان خارجی همچون تافل و آیلتس به بانک مرکزی ارسال و در 23 اردیبهشت پاسخ بانک را دریافت کرد.

وی افزود: پاسخ نامه بانک مرکزی این گونه بود که بر اساس بند 3 بخش سوم مجموعه مقررات ارزی بانک، افراد متقاضی می توانند بدون هیچ گونه مشکلی، برای ثبت نام و شرکت در آزمون در داخل کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: پیش بینی می کنم که این دستورالعمل به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده باشد؛ لذا بایستی متقاضیان را به یکی از بانک های عامل ارجاع دهیم تا در چارچوب تعیین شده میزان ارز مورد نیاز تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور هم اکنون در حال رایزنی است تا همچون گذشته داوطلبان هزینه هایشان را به صورت ریالی به مراکز برگزارکننده آزمون ندهند تا آنان خودشان تبدیل به دلار کنند تا این مشکل هم مرتفع شود.

خدایی با تاکید بر این که نباید مشکلی در این زمینه باشد و سازمان سنجش هم اهتمام جدی در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: ایمیلی هم از سوی سازمان مرکزی IDP (سازمان جهانی آیلتس) به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده بود که در پاسخ اعلام شد در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم و مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برخی از برگزارکنندگان آزمون بین المللی زبان که زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور هستند، ابراز نگرانی کرده اند که IDP برای پرداخت بدهی به آنها مهلت حدود یک ماهه داده است به طوری که در صورت عدم اقدام به موقع سازمان سنجش و بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در آزمون ها، مراکز برگزار کننده آزمون در آستانه لغو فعالیت قرار می گیرند و علاوه بر آن، افراد برای شرکت در این آزمون ها ناگزیر از تامین ارز آزاد برای سفر به کشورهای همجوار به منظور شرکت در آزمون ها می شوند که بار مالی سنگینی در بر دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست متقاضیان زبان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی

به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است