Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@21:57:35 GMT

ماجرای سوءاستفاده یک روزنامه‌ از عکسهای جهانگیر رزمی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۲۴۵۱

ماجرای سوءاستفاده یک روزنامه‌ از عکسهای جهانگیر رزمی

عکاس پیشکسوتِ انقلاب و دفاع مقدس از مشکلات عکاسی مطبوعاتی و ماجرای سوءاستفاده یک روزنامه‌ از عکسهایش می‌گوید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، جهانگیر رزمی عکاس پیشکسوتِ انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: من از سال 1348 فعالیت عکاسی خود را آغاز کردم، در دوران انقلاب از مبارزات مردم قم در خیابان چهارمردان و درگیریهای تهران و تبریز عکاسی کردم، سپس از روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن از دفاع مقدس عکاسی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبیت امام خمینی(ره) در عکاسی از این وقایع برای ما تأثیر بسیار زیادی داشت، این عامل موجب شد تا بدون هیچ واهمه‌ای به عرصه عکاسیِ انقلاب و دفاع مقدس وارد شویم و کار خود را با عشق و علاقه ادامه دهیم.

رزمی حاصل یک عمر فعالیت عکاسی را خوب ارزیابی کرد و افزود: البته دلم نمی‌خواست که در صحنه‌هایی همچون کشتار مردم توسط عوامل رژیم پهلوی و جنگ تحمیلی، حاضر و ناظر باشم اما به عنوان یک عکاس مطبوعاتی وظیفه داشتم که در این صحنه‌ها به عکاسی بپردازم و عکسهایم را به روزنامه بدهم تا سردبیر از میان آنها و بنا بر موقعیتهای مختلف به انتخاب عکسها و انتشار آنها بپردازد. اما با تمام این اوصاف، شغل خود را بسیار دوست دارم. عکاسی مطبوعاتی با سایر انواع عکاسی تفاوت دارد و خاطرات خوب و بدِ زیادی از آن به جا می‌ماند.

رزمی در توصیه به عکاسان جوان، بیان کرد: اول اینکه نسبت به کار خود تعهد داشته باشند. دوم اینکه همیشه یک کپی از عکسها برای خودشان داشته باشند، من فریب خوردم و عکسهایم را به یکی از روزنامه‌ها دادم و آنها هم از صداقت من سوءاستفاده کردند و امروز دیگر صاحب هیچ‌کدام از آثارم نیستم تا بتوانم نمایشگاه برپا کنم و از این بابت بسیار ناراحت هستم؛ به عکاسان جوان سفارش می‌کنم در این زمینه به هیچکس اعتماد نکنند. سوم اینکه عکاسی شغلی است که از هر کسی بر نمی‌آید و یک عکاس باید عاشق کارش باشد چراکه عکاسی درآمد چندانی ندارد و استرس، فشار و ناراحتی بسیاری را به همراه دارد؛ به نظر من اگر یک عکاس به کارش علاقه ندارد حتی اگر دستفروشی کند بهتر از عکاسی است و شاید هزینه‌های زندگی‌اش هم بهتر تأمین شود.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم

تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم

دیگر خبرها

  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است