Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:48:43 GMT

جانسون: برجام با خروج آمريکا همچنان با ارزش است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۳۹۰۴

جانسون: برجام با خروج آمريکا همچنان با ارزش است

خبرگزاري آريا - بروکسل - ايرنا - وزير امور خارجه انگليس که براي شرکت در نشستي با حضور وزراي خارجه فرانسه و آلمان و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره برجام به بروکسل سفر کرده است، گفت: توافق با ايران با وجود خارج شدن آمريکا، معاهده اي با ارزش است.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، بوريس جانسون در بدو ورودش به اين نشست به خبرنگاران افزود : به همراه دوستان و شرکاي اروپايي خود (آلمان و فرانسه) در بروکسل حاضر شده ايم تا تعهدمان به توافق اتمي با ايران را نمايش دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: به نظرم برجام حتي با وجود خارج شدن آمريکا معاهده اي با ارزش است. به همين دليل انگليس به همراه دو کشور اروپايي ديگر روي ارائه يک بسته پيشنهادي به ايران به منظور ترغيب اين کشور به باقي ماندن در اين معاهده فکر خواهد کرد.
وزيرخارجه انگليس تاکيد کرد که در جلسه امشب فقط روي توافق اتمي گفت و گو خواهد شد و اظهار داشت که مذاکرات بر سر موشکهاي بالستيک و آنچه `رفتار ايران در منطقه` خواند، خارج از توافق اتمي دنبال خواهد شد.
جانسون گفت: تمرکز امروز ما روي معاهده اتمي است و تاکيد کرد که موضوعات کنسولي (شهروندان انگليسي) با ايران را نيز مطرح خواهد کرد.
وزير امور خارجه انگليس در خصوص نحوه حمايت از شرکتهاي اروپايي برابر آمريکا گفت که سه قدرت اروپايي به همراه فدريکا موگريني و کميسيون اروپا تلاش خواهند کرد که منافع مشروع شرکتهايي که با ايران داد و ستد دارند، حفظ شود.
جانسون اظهار داشت که بايد نسبت به آنچه `سيم خاردار الکتريکي و موانع برق دار` قوانين خارج از قلمرويي آمريکا ناميد، واقع بين بود.
وي ابراز اميدواري کرد که اين بدان معنا نيست که نتوان در اين زمينه کاري کرد.
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که از برجام خارج مي شود. اين اقدام وي با مخالفت شديد طرف هاي ديگر برجام روبرو شد.
طرف هاي اروپايي اعلام کرده اند که به توافق هسته اي پايبند هستند.
حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاري هاي خود با پنج کشور باقيمانده در توافق هسته اي ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصميم مقتضي را خواهد گرفت.
وزير امور خارجه کشورمان رايزني هاي خود درباره توافق هسته اي را که به دستور روحاني صورت مي گيرد، از شنبه شب آغاز کرد.
محمدجواد ظريف ابتدا به چين و روسيه رفت و امروز وارد بروکسل شد. وي امشب در اين شهر با وزيران خارجه فرانسه، آلمان، انگليس و فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار و گفت وگو مي کند.
شبد*9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۴۵ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز نیز به ۳۶ همت و ۱۸ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ریزش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود