Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم ملي اسپانيا در مسابقات جام جهاني 2018 روسيه با ترکيب دو نسل طلايي و جديدش به دنبال کسب قهرماني است.
به گزارش خبرگزاري فارس، بيست و نه روز تا آغاز بزرگترين رويداد فوتبالي جهان باقي مانده است. در گروه ايران اسپانيا مهم ترين رقيب شاگردان کي روش است و به نوعي شانس اول از مرحله گروهي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاروخا در اين دوره به دنبال تکرار شگفتي سال 2010 است تا بتواند بار ديگر بر قله فوتبال جهان مستولي شود.
*افتخارات اسپانيا
اسپانيا قهرمان جهان و اروپا، پس از قهرماني در يورو 2008، جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و يورو 2012، تبديل به تنها تيم اروپايي شده‌است که قهرمان پي در پي سه جام بين‌المللي شده‌ است. در ژوئيه 2008، اسپانيا براي اولين بار در رده‌بندي فيفا به صدر جدول صعود کرد. 
تيم ملي اسپانيا سه بار در جام ملت‌هاي اروپا 1964، جام ملت‌هاي اروپا 2008 و جام ملت‌هاي اروپا 2012 به مقام قهرماني رسيده‌است. اين تيم در جام جهاني فوتبال 2010 براي نخستين بار به فينال جام جهاني راه يافت و قهرمان شد.

با پايان رسيدن نسل طلايي اسپانيا(2010) به نظر مي­ رسد که لوپتگي سرمربي ماتادورها کار بسيار سختي را پيش رو دارد ترکيب اسپانياي کنوني ترکيبي از نسل باقي مانده­ي نسل طلايي اسپانيا و جوانان است. لوپتگي سرمربي لاروخا در اين رويداد جهاني به دنبال شگفتي است تا بار ديگر به قهرماني جام جهاني برسد.
*ماتادورها شانس اول صعود از گروه مرگ
اسپانيا با توجه به اينکه رقيب پرتغال، ايران و مراکش است به نظر مي­رسد روي کاغذ شانس اول صعود به مرحله بعد باشد. اسپانيا در شرايط کنوني ستاره­ هاي زيادي را در ترکيب خود دارد از جمله اين ستاره­ ها سرخيو راموس کاپيتان قوهاي سفيد و جرارد پيکه مدافع تنومند کاتالان­ ها است. البته اين ستاره­ ها باقي­مانده نسل طلايي لاروخا هستند و در شرايط کنوني بازيکنان جوان و مستعدي به ترکيب اسپانيا اضافه شده است که مي­توان آلوارو موراتا مهاجم گلزن چلسي و مارکو آسنسيو پديده اين روزهاي رئال مادريد را نام برد.
سيستم بازي اسپانيا در چند سال گذشته با هدايت وسنته دل بوسکه؛ سرمربي سابق اسپانيا به صورت 4-4-2 مشهور بود و اين سرمربي باتجربه ماتادورها را به قهرماني جام جهاني و يورو رساند. سرمربي جديد اسپانيا علي رغم اينکه شهرت و تجربه دل بوسکه را ندارد ولي به نظر مي­رسد نتايج خوبي را در اين مدت کوتاه به دست آورده است از جمله نتايج خوبي که لوپتگي در اسپانيا گرفته است مي­ توان برد پرگل مقابل آرژانتين پرستاره را با نتيجه شش بر دو نام برد.

*مهره ­­هاي کليدي اسپانيا
1-سرخيو راموس(کاپيتان کهکشاني ­ها)
راموس با وجود سن زياد هنوز هم يکي از بهترين مدافعان مرکزي دنيا به شمار مي آيد او هميشه در باشگاه رئال مادريد و اسپانيا عملکرد قابل توجهي داشته است و به معناي تمام مي­ توان سرخيو را يک مدافع شش دانگ به شمار آورد. لوپتگي با وجود اين بازيکن باتجربه که يکي از بازيکنان نسل طلايي اسپانيا است در خط دفاعي خيالش راحت است.

2- سرخيو بوسکتس (مغز متفکر بارسايي ­ها و ماتادورها)
هافبک آرام و بي حاشيه بارسايي ­ها بدون شک تاثير بسيار زيادي را به بازي اسپانيا در خط مياني دارد و يکي از مهره ­هاي کليدي لوپتگي خواهد بود. اگر چه بازي سرخيو به چشم نمي ­آيد و گلزني نمي کند اما در خط دفاعي و در پست هافبک دفاعي به بهترين شکل ممکن عمل مي­ کند و اجازه رسيدن توپ به مهاجمان رقيب را نمي­ دهد . بوسکتس به همين خاطر است در چند سال گذشته يکي از مهره­ هاي کليدي بارسلونا است و به نوعي او مغز متفکر کاتالان ­ها ناميده مي شود.
3- ايسکو (هافبک ريزنقش و طراح رئالي ­ها)
ايسکوعلي­رغم اينکه در فصل گذشته و در اين فصل در ترکيب هميشگي و ثابت زيدان قرار نگرفته است اما هر زمان که به زمين آمده تکنيک بالاي خودش را به رخ ديگر بازيکنان کشيده است به نظر مي ­رسد او در خط مياني اسپانيا در جام جهاني خوش بدرخشد و هافبک ها و مدافعان تيم ملي ايران کار سختي را مقابل اين وينگر طراح و ريزنقش دارند.
4- جرارد پيکه ( مدافع متعصب و جنجالي کاتالان ها)
هميشه پيکه براي هواداران اسپانيا نماد ايالت کاتالانيا را دارد که انديشه استقلال طلبي دارد به همين خاطر ماجراي پيکه و هواداران اسپانيا تمامي ندارد و سوت ها و هو کردن هاي هميشگي از سوي هواداران اسپانيا را عليه اين مدافع متعصب بارسلونا را شاهد هستيم. لوپتگي روي پيکه نيز عليرغم حواشي زياد در خط دفاعي حساب زيادي باز کرده است و به نظر مي­ رسد بهترين زوج براي راموس در خط دفاعي اين مدافع پرحاشيه است . عبور از خط دفاعي قوي و قدرتمندي همچون راموس و پيکه بسيار سخت است.

نقاط قوت و ضعف*
اسپانيا يکي از مدعيان کسب قهرماني در جام جهاني پيش رو است و با بررسي خطوط اين تيم نمي توان نقطه ضعفي به معناي واقعي پيدا کرد . نقطه قوت ماتادورها را ميتوان در خط دفاعي و مياني دانست . در خط مياني اسپانيا بازيکناني مثل ايسکو، بوسکتس و سيلوا را دارد اين تيم در خط دفاعي نيز مدافعان آماده اي مثل پيکه ، راموس و آلبا را دارد و با اين اوصاف خط مياني و دفاعي اسپانيا نفوذناپذير است و تنها خط حمله لاروخا نسبت به خط مياني و دفاعي ضعيف ­تر است.
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

در وزن ۷۵- کیلوگرم ساندای مردان، سهیل موسوی ملی‌پوش آملی که ابتدا برابر رقیبش مراکش پیروز شده بود، امروز در نیمه نهایی حریفی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی دیدار نهایی شد.

او در فینال با ارائه یک نمایش دلچسب مقابل ووشوکاری از چین، کشور میزبان به برتری دست یافت و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

پیش از این نیز ووشوکاران مازندرانی، معین تقوی در وزن ۹۰- کیلوگرم و صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو چین به مدال طلا دست یافتند.

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز پنجم اردیبهشت ماه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ترکیب تیم دو و میدانی جوانان ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • محسن محمدسیفی طلایی شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است