Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@03:03:40 GMT

گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۵۵۰۲

گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد که الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها در گام پایانی خود قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته بود، باید اخذ عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی شود. این موضوع بنا بود در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه برسد که نیاز به برخی کارهای اداری و نهایی شدن قراردادها آن را به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در حال حاضر طرح نهایی این موضوع روی میز وزیر راه و شهرسازی قرار دارد تا با تایید نهایی وی کار اجرایی شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد که پس از اجرایی شدن این طرح عوارض در کلیه آزادراه‌های ایران به شکل الکترونیکی گرفته می‌شود و دیگر چیزی به نام باجه اخذ عوارض وجود نخواهد داشت.

میرشفیع درباره مقدمات فنی کار نیز توضیح داد: خوشبختانه قبل از نهایی شدن کارهای اداری اقدامات فنی لازم انجام شده و در صورت نهایی شدن دستورالعمل، کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت اجرا خواهد داشت.

به گفته وی با امکاناتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مسافران می‌توانند از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود و سامانه‌های الکترونیکی موجود، نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنند.

 از چند ماه قبل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده بود که عوارض کلیه آزادراه‌های ایران باید به شکل الکترونیکی دریافت شود و در ابتدا بنا بود این طرح در سال ۱۳۹۶ به اجرای نهایی برسد.

کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تردد در آزادراه‌ها بدون نیاز به توقف در باجه‌های آزادراهی یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این برنامه‌ریزی است.

در حال حاضر آزادراه‌های ایران یا از طریق سرمایه‌گذارانشان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند یا با پایان یافتن دوره بهره‌برداری، در اختیار دولت هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت الکترونیک آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی صفایی، با بیان اینکه درحال حاضر محور کندوان از ترافیکی روان برخوردار است،گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت مسافران به محل زندگی خود، این محور تا ساعاتی دیگر از ترافیکی پرحجم برخوردار شود.

بیشتر بخوانید؛ وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی با اشاره به ریزش سنگ و مسدود شدن آزاد راه تهران شمال در شب گذشته اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری استان تهران، این محور بازگشایی شد و مشکلی برای تردد ندارد.

صفایی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229394 برچسب‌ها تردد جاده ها

دیگر خبرها

  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس