Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:16:02 GMT

بچه مهندس و روايت قصه‌هايي از جنس کودکان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۶۰۴۵

بچه مهندس و روايت قصه‌هايي از جنس کودکان

خبرگزاري آريا - سرانجام بعد از مدت‌ها حدس و گمانه‌زني و اعلام نام‌هاي گوناگون، سه سريال مناسبتي رمضان امسال رسانه ملي اعلام شدند. سريال‌هايي که قرار است30شب مهمان نگاه مخاطبان باشند و آنها را در روزهاي روزه‌داري‌شان همراهي کنند و شايد پندي هم بدهند. در ميان سريال‌هاي جدي و با مضمون خانوادگي و اجتماعي رمضان امسال، نام يک سريال با حال‌وهوايي متفاوت‌تر از ديگران ديده مي‌شود: بچه مهندس که مضموني درام دارد و شخصيت‌هاي اصلي‌اش کودکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سريال به کارگرداني علي غفاري و تهيه‌کنندگي سعيد سعدي، قرار است هر شب ساعت 21 و 30 دقيقه از شبکه دوي سيما روي آنتن برود.
باز هم اين دهه شصتي‌ها!
بچه مهندس مقاطع مختلفي از تاريخ معاصر کشور را به عنوان بستري براي پيشبرد داستان خود انتخاب کرده است. اين مجموعه که شروع آن از دهه 60 آغاز مي‌شود، داستان بچه‌هاي ساکن در يک پرورشگاه و ارتباطاتشان را با محيط اطراف، پرستاران و معلمانشان به تصوير مي‌کشد. شخصيت اصلي بچه مهندس هم يکي از کودکان همين پرورشگاه است؛ پسربچه‌اي به نام جواد که در قالب چند فاز اين مجموعه، دوران رشد او را به مشاهده خواهيم نشست. نقش جواد را يونا تدين ايفا مي‌کند و برزو ارجمند در نقش قدر، يکي از کارکنان پرورشگاه، ساناز سعيدي در نقش صديقه همسر قدرت و بهناز جعفري در نقش خانم جاهد مدير پرورشگاه در اين مجموعه نقش‌آفريني مي‌کنند. همچنين بازيگران نام‌آشناي ديگري چون انديشه فولادوند، بهاره رهنما، نفيسه روشن، سياوش چراغي‌پور، مهرناز بيات، سوگل طهماسبي، عباس جمشيدي، سلمان فرخنده، فرخنده مافي‌زاده، هاله گرجي، مريم خدارحمي و افشين نخعي از ديگر بازيگران اين مجموعه شيرين به شمار مي‌آيند. لوکيشن اصلي پرورشگاه، در بوستان ولايت ساخته شده و اين روزها هنوز ضبط آن ادامه دارد.
داستاني دنباله‌دار از روابط آدم‌ها
علي غفاري، کارگردان آثار سينمايي و تلويزيوني مختلفي چون «استرداد»، «ابوزينب» و «سفر به سرزمين ملائک»، کارگرداني بچه مهندس را به عهده دارد. او که اين روزها هنوز مشغول ضبط اين مجموعه است، در رابطه با ماهيت اين سريال توضيح مي‌دهد: بچه مهندس در چند فصل توليد مي‌شود و احتمالا بين 60تا 90 قسمت خواهد داشت. وقتي تصميم گرفته شد سريال در ايام ماه رمضان روي آنتن برود، بنا را بر اين گذاشتيم که به اين 30 قسمت، به چشم مجموعه‌اي مستقل بنگريم و فعلا تمرکزمان روي بخش‌هاي کودکي شخصيت جواد در دهه60 باشد.
غفاري توضيح مي‌دهد: بچه مهندس داستان آدم‌هاست و روابط ميان افراد مختلف جامعه و کارکنان پرورشگاه و به طور کلي تعامل‌هاي ميان آدم‌هاي مختلف را به تصوير مي‌کشد. معتقدم پخش در فضاي رمضان، زمان خوبي است؛ چرا که سريال‌ها در اين برهه بيش از هر زمان ديگري ديده مي‌شوند و مردم به مجموعه‌ها اقبال نشان مي‌دهند. ضمن اين‌که احتمالا فصل دوم سريال هم در پاييز همين سال روي آنتن خواهد رفت.
پر کردن جاي خالي کودکان
سوگل طهماسبي در سال‌هاي اخير به يکي از بازيگران پرکار مجموعه‌هاي تلويزيوني تبديل شده است. او که در اين مجموعه نقش زينب، يکي از مربيان پرورشگاه را ايفا مي‌کند، در خصوص اين شخصيت به جام‌جم مي‌گويد: زينب دختري آرام، درونگرا و با روحياتي عاشقانه است. او مهربان است و رابطه‌اي خوب و صميمانه با بچه‌ها دارد. به نوعي محرم درددل‌هاي آنهاست و بچه‌ها مشکلاتشان را با او مطرح مي‌کنند.
اين بازيگر ادامه مي‌دهد: رابطه‌اي که زينب با بچه‌ها دارد، براي خودم خيلي جذاب است و شايد اين اصلي‌ترين دليلي بود که بازي در اين مجموعه را پذيرفتم. به نظرم اين بعد شخصيت او قابل ستايش است و به همين خاطر خيلي دوستش دارم.
طهماسبي با اشاره به فضاي کلي سريال بچه مهندس خاطرنشان مي‌کند: نمي‌شود اين مجموعه را طنز دانست، اما با اين حال موقعيت‌هاي طنز شيريني در دلش دارد. هر کاري که کودکان در آن حضور داشته باشند، شيريني خاص پيدا مي‌کند و بچه مهندس، قصه بچه‌هاست؛ بچه‌هايي که بزرگ فکر مي‌کنند. خوشحالم که تصميم گرفتند اين مجموعه را در ماه‌رمضان روي آنتن بفرستند. جاي مجموعه‌اي با چنين رويکرد و فضايي ميان مجموعه‌هاي مناسبتي ماه‌رمضان خالي بود.
صبا داريان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی معاونت سیما، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما با همراهی محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال سلمان فارسی بازدید کرد و در جریان روند تولید آن قرار گرفت. در این بازدید مهدی نقویان رییس سیمافیلم و جمعی از مدیران ستادی معاونت سیما حضور داشتند.

جبلی درابتدای این بازدید همراه با داود میرباقری کارگردان، برمهانی معاون سیما و حسین طاهری تهیه‌کننده و گروه همراه به تماشای سکانس‌هایی از پروژه نشستند و سپس بخش‌هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد.

در ادامه میرباقری و طاهری، رییس سازمان صدا و سیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارایه کردند. این در حالی است که انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشته و مقابل دوربین رفتند.

سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند و به خاطر دقت و حساسیتی که میرباقری در کارگردانی دارد، این سکانس چند بار تکرار شد تا مورد تایید کارگردان قرار بگیرد.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: من برای عرض خسته نباشید به گروه تولید سریال خدمت آقایان میرباقری، طاهری و عوامل تولید این مجموعه از جمله بازیگران، هنروران و عوامل پشت دوربین رسیدم تا همچون گذشته در جریان روند تولید و پیشرفت پروژه قرار بگیرم. ما در سازمان صدا و سیما تمام هم و غم و تلاش‌مان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان‌ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت‌ها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت‌ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صدا و سیما است که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه‌ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکاران‌شان با جدیت مثال‌زدنی کار را پیش می‌برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت دنبال می‌کنند. امیدوارم ما و همکاران‌مان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمت‌شان باشیم.

در ادامه میرباقری در باره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته‌ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان) ، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاش‌ می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

حسین طاهری تهیه‌کننده مجموعه «سلمان فارسی» هم درباره تولید سریال گفت: «سلمان فارسی» یکی از مجموعه‌های بزرگ صدا و سیما است که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل‌های بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسل‌ها را برای صنعت فیلمسازی رشد می‌دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره‌ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.

جبلی در انتها به تماشای راش‌هایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخش‌های مختلف این سریال گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور