Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرگزاری غربی با بررسی نشست وزیر خارجه ایران با سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت که تهران و بروکسل گزینه های محدودی برای حفظ برجام دارند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۳ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز پس از برگزار شدن نشست وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان طی مقاله ای نوشت که ایران و اروپا در حالی برای حفظ برجام تلاش می کنند که گزینه های محدودی در مقابل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز نوشت: اروپا روز سه شنبه تلاش کرد تا راهی برای نجات توافق هسته ای بدون حضور آمریکا پیدا کند و اعلام کرد که راه حل سریعی نیاز است تا توافق هسته ای در برابر تحریم های مجددی که توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دستور داده شده تا مجددا اعمال شود، امکان تداوم داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس به همراه موگرینی درباره گام های بعدی با "محمد جواد ظریف" صحبت کردند. اروپا معتقد است که برجام بزرگترین دستاور دیپلماتیکی طی چندین دهه بوده است و به دنبال حفظ آن است.

پیش از این "بوریس جانسون" وزیر امور خارجه انگلیس صراحتا درباره تحریم های آمریکا که به دنبال منع تجارت شرکت های اروپایی با ایران است صحبت کرده بود و گفته بود که باید درباره ممانعت آمریکا از تجارت با ایران واقع بین بود.

موگرینی پس از نشست با ظریف و وزیران خارجه سه کشور اروپایی گفته بود: ما در حال کار کردن برای یافتن راه حل عملی هستیم. ما در حال گفت وگو درباره راه حل هایی هستیم تا این توافق زنده بماند.

وی افزود که به دنبال اقداماتی هستیم تا ایران بتواند به صادرات نفت ادامه داده و بانک های اروپایی بتوانند با این کشور تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/.

R36486/P1361/S8,89,95,97/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»