Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:44:45 GMT

کاهش علائم پوکی استخوان با مصرف روغن ماهی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۶۵۶۶

کاهش علائم پوکی استخوان با مصرف روغن ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه سوری انگلستان در مطالعه جدید خود به بررسی ارتباط بین رژیم غذایی و کنترل علائم پوکی استخوان پرداختند. آنها با بررسی ۶۸ مطالعه قبلی در این زمینه دریافتند مکمل روغن ماهی با دوز پایین (یک و نیم کپسول استاندارد) می تواند به کاهش درد بیماران مبتلا به پوکی استخوان کمک کرده و همچنین سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن ماهی التهاب مفاصل را کاهش داده و در نتیجه به تسکین درد کمک می کند.

محققان همچنین دریافتند کاهش وزن در بیماران چاق و دارای اضافه وزن و انجام ورزش های حرکتی می تواند به تسکین علائم بیماری پوکی استخوان کمک کند.

چاقی نه تنها موجب کشش در مفاصل می شود بلکه موجب التهاب سیستماتیک در تشدید عوارض این بیماری هم می شود.

رژیم غذایی با کالری محدود همراه با ورزش های هوازی، استقامتی و انعطاف پذیری به عنوان یک شیوه موثر در کاهش درد در بیماران دارای اضافه وزن توصیه می شود.

همچنین رژیم غذایی سالم تر به کاهش میزان کلسترول خون کمک می کند؛ کلسترول بالا نیز با پوکی استخوان مرتبط است.

محققان عنوان می کنند افزایش مواد خوراکی سرشار از ویتامین K نظیر کلم، اسفناج و جعفری برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان مفید است. ویتامین K برای پروتئین های وابسته به ویتامین K که در استخوان و غضروف ها وجود دارند، نیاز است. مصرف ناکافی این ویتامین تاثیر نامطلوب بر عملکرد پروتئین داشته و بر رشد و ترمیم استخوان تاثیر گذاشته و در نتیجه ریسک پوکی استخوان را افزایش می دهد.

«علی مبشری»، استاد دانشگاه سوری و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تلفیق رژیم غذایی خوب و ورزش منظم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است؛ داشتن مفاصل سالم فقط با یکی از این دو شیوه حاصل نمی شود و به هر دو راهکار نیاز است.»

پوکی استخوان شایع ترین نوع آرتروز در جهان است که ۱۸ درصد زنان و ۹.۶ درصد مردان ۶۰ سال به بالا را درگیر می کند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۳۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به این بیماری شوند. در حال حاضر هیچ درمان قطعی جز مصرف مُسکن ها برای این بیماری دردناک وجود ندارد.

کد خبر 4297980

منبع: مهر

کلیدواژه: پروتئین پوکی استخوان رژیم غذایی ماهی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو تعرفه های پزشکی سرطان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیابت جامعه جراحان ایران افسردگی کمیسیون بهداشت و درمان علی اصغر پیوندی هپاتیت روانپزشکی سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • خواص آب هویج بستنی