Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرتگاران جوان در خصوص پیمان پولی مالی ایران و ترکیه که به تازگی گشایش یافته است،اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بانک جهانی برای کشور تعیین کرده است و مشکلات موجود در عرصه مبادلات مالی، موضوع پیمان پولی دوجانبه میان ایران و ترکیه شاید راه فراری برای دور زدن تحریم ها و مشکلات بانکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب این سند (LC) که میان ایران و ترکیه گشایش یافته است به صورت مقطعی تا زمان بهبود شرایط و رفع مشکلات تصمیم  خوبی است.

وی ادامه داد: موضوع پیمان مالی میان 2 کشور مسئله ای چند وجهی است اینکه کشور قرار است چه کالایی صادر کند، چه تولیداتی را از کشور ترکیه وارد کند و روش تسویه حساب میان 2 کشور به چه صورتی است عوامل مهم و قابل بررسی در این خصوص است.

حریری بیان کرد: 80 درصد از محصولاتی که کشورمان به سایر نقاط دنیا بخصوص ترکیه صادر می کند شامل مواد خام و انرژی است همچنین لازم به ذکر است که این محصولات با ارز های معتبر جهانی مانند دلار و یورو به فروش می رسد و باید این موضوع که آیا فروش مواد خام و انرژی و در مقابل دریافت لیر ترکیه صرفه اقتصادی دارد مورد بررسی قرار گیرد.

این کارشناس و عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر مسیر به سمت صادرات کالاهای تولید داخل حرکت کند بر تاثیر مثبت مقطعی این اتفاق افزوده خواهد شد اما هم اکنون کشور کالایی برای صادرات و عرضه در بازار کشور ترکیه ندارد پس پیش بینی اجرایی شدن چنین اقدامی امری دور از انتظار خواهد بود.

انتهای پیام/

80 درصد صادرات ایران مواد خام و انرژی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام