Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@10:43:54 GMT

پیمان پولی دوجانبه راهی برای فرار از تحریم ها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۲۴۶

پیمان پولی دوجانبه راهی برای فرار از تحریم ها

به گزارش جهان نيوز، مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین در خصوص پیمان پولی مالی ایران و ترکیه که به تازگی گشایش یافته است،اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بانک جهانی برای کشور تعیین کرده است و مشکلات موجود در عرصه مبادلات مالی، موضوع پیمان پولی دوجانبه میان ایران و ترکیه شاید راه فراری برای دور زدن تحریم ها و مشکلات بانکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین سبب این سند (LC) که میان ایران و ترکیه گشایش یافته است به صورت مقطعی تا زمان بهبود شرایط و رفع مشکلات تصمیم  خوبی است.
  وی ادامه داد: موضوع پیمان مالی میان 2 کشور مسئله ای چند وجهی است اینکه کشور قرار است چه کالایی صادر کند، چه تولیداتی را از کشور ترکیه وارد کند و روش تسویه حساب میان 2 کشور به چه صورتی است عوامل مهم و قابل بررسی در این خصوص است.

حریری بیان کرد: 80 درصد از محصولاتی که کشورمان به سایر نقاط دنیا بخصوص ترکیه صادر می کند شامل مواد خام و انرژی است همچنین لازم به ذکر است که این محصولات با ارز های معتبر جهانی مانند دلار و یورو به فروش می رسد و باید این موضوع که آیا فروش مواد خام و انرژی و در مقابل دریافت لیر ترکیه صرفه اقتصادی دارد مورد بررسی قرار گیرد.

این کارشناس و عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر مسیر به سمت صادرات کالاهای تولید داخل حرکت کند بر تاثیر مثبت مقطعی این اتفاق افزوده خواهد شد اما هم اکنون کشور کالایی برای صادرات و عرضه در بازار کشور ترکیه ندارد پس پیش بینی اجرایی شدن چنین اقدامی امری دور از انتظار خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید پیمان با آرمان شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ اقتدار و عظمت کنونی کشور مدیون خون شهدای والامقام است، مقام و منزلت شهدا بار‌ها در قرآن کریم آمده است و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بر همه ما واجب است و باید نقش شهدا را در امنیت، آسایش و آرامش کشور قدر دانست

امروز به مناسبت روز ارتش مزار شهدای والا مقام در مرکز خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی و مردم غبارروبی شد.

{$sepehr_media_11019693_600_350 }

دیگر خبرها

  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل